בזכות טראמפ תיפסק ההקפאה ביו"ש?

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מעריכה שעם כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, ייפסקו הלחצים המדיניים של ארצות הברית וישראל תוכל להפסיק את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

בראיון לערוץ 7 בירכה חוטובלי על בחירתו של טראמפ. ''אני בטוחה שיהיה לו שיתוף פעולה חיובי מאוד עם ישראל. אני מאוד מקווה שתתקיים הבטחת הבחירות שלו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים''.

לדברי חוטובלי, העברת השגרירות לעיר הבירה של ישראל תהיה בשורה גדולה, ''הרבה מאוד מועמדים לנשיאות הבטיחו את זה בעבר וטראמפ הוא הראשון שבאמת יכול לעשות היסטוריה ולקבוע את השגרירות האמריקנית בירושלים".

להערכתך טראמפ יעמוד בכל ההבטחות שפיזר במערכת הבחירות?

''בסוף יש רק דרך אחת לראות - לשבת ולעבוד. יש צוותים במשרד החוץ שכבר התחילו לבנות מערכת יחסים מול הממשל הרפובליקני, זה ממשל חדש, יש תחלופה של הרבה מאוד אישים. במשרד החוץ עובדים במרץ כדי לייצר יחסי עבודה טובים מול הממשל הנבחר. כל מה שייווצר בתקופה הקרובה באמת יהיה סימן דרך לעולם של אחרי ה-21 בינואר''.

בזמן שנותר עד לסיום כהונתו, אובמה ישתף פעולה עם יוזמות באו''ם נגד ישראל?

"מדינת ישראל העבירה מסר ברור לארה"ב - שעד היום היתה רשת ביטחון דיפלומטית שמבוססת על התפיסה שאי אפשר לפתור סכסוכים באו''ם. אמר את זה גם הנשיא אובמה בעצמו, אז כל מה שאנחנו רוצים זה שהנשיא אובמה יהיה נאמן למשפטים שהוא עצמו אמר ויהיה נאמן לדרך שתמיד האמנו בה - שלא ניתן לפתור סכסוכים באו''ם. לכן בעינינו כרגע העת הזאת לא בשלה לשום החלטה מהסוג שרוצות לקדם כל מיני מדינות".

האם ניצחונו של טראמפ ישים סוף ל''לחצים המדיניים'' שהופעלו על ישראל בשנים האחרונות והובילו להקפאת הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון?

"הממשלה הנוכחית מאמינה שזאת הזכות הטבעית שלנו לבנות ביהודה ושומרון, והנשיא טראמפ גם כן הכריז על כך שזאת הזכות הטבעית שלנו לבנות ביהודה ושומרון. אני מניחה ששתי תפיסות העולם האלה ייפגשו כשהנשיא טראמפ יהיה בבית הלבן''.