ישיבה מיוחדת של שדולת ארץ ישראל לכבוד היבחרו של טראמפ

שדולת ארץ ישראל בכנסת קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד עם כל חברי הכנסת החברים בה -במשמעות בחירתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של אר"ב.

יו"ר השדולה יואב קיש פתח את הכינוס בקריאה מתוך החלטת הוועידה הרפובליקנית בערב הבחירות האחרונות הקוראת להעברת השגרירות לירושלים ואמר, "אנחנו מאמינים שהמדיניות להקפאה ולמנוע את הרחבת ההתיישבות הסתיימה. אנחנו מפסיקים לדבר על 2 מדינות, ומתחילים לדבר על בניה, התיישבות וריבונות. יש לנו ממשלה לאומית יציבה - והלחץ הבינלאומי גרם לנו לא לממש מדיניות כפי שאנו רוצים. היום יש פה פתח משמעותי לשינוי".

ח"כ קיש הוסיף, "אנחנו מעריכים את תמיכתו של הנשיא אובמה לישראל - בין אם זה במימון ההסכם הצבאי לאחרונה ובין אם זה במניעת החלטות בינלאומיות חד צדדיות כנגד ישראל באו״ם ובמוסדות השונים. אנחנו בטוחים שהוא לא יכתיב לנשיא הנכנס מצב מדיני שונה מאשר נמצא כיום".

יו"ר השדולה ח"כ בצלאל סמוטריץ ציין כי "זה לא סוד שבארבע השנים האחרונות ראש הממשלה חשש והיסס מלפתח את ההתיישבות ביו"ש עקב הלחץ האמריקני. העניין הזה נגמר. הנשיא החדש מייצג מדיניות אחרת לחלוטי,ן שתתמוך במדינת ישראל ובזכותה ההיסטורית והדתית להתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל וביהודה ושומרון".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי סיפרה, "התחלנו במשרד החוץ בהליך החלפת הממשל. התחלת המהלך צריכה להיות בירושלים. יש הבטחת בחירות של הנשיא להעביר את השגרירות לירושלים - וזוהי יכולה להיות מתנה נפלאה לשנת היובל לשחרור העיר".

ח״כ מיקי זוהר הוסיף, "אני מציע להתאזר בסבלנות. טראמפ נכנס לתפקידו רק בעוד חודשיים ורק אז נוכל לקדם מהלכים. אם נעשה פעולות ללא שיח משותף נפסיד את האיש ואת המטרה. יש לפעול מהשכל ולא מהלב".

ח״כ אמיר אוחנה טען כי "העם האמריקני בעט לתקשורת הממוסדת וזרק החוצה את הערכים שניסו להנדס ולהנחיל לו ותחת זאת בחר במערכת חיסונית והגנה עצמית כנגד איומים שהעולם כולו רואה. הגיע הזמן שנזנח את מה שקרוי בטעות פתרון 2 המדינות וננגיד בבירור שתהיה מדינה אחת בין הים ובין הירדן".

ח״כ שולי מועלם אמרה כי "המטרה שלנו היא נורמליזציה של אזרחי יהודה ושומרון. יש להם חובות ולכן צריך לדאוג גם לזכויות שלהם. לכן חוק ההסדרה שנביא בראשון מטרתו נורמליזציה לתושבים".

"זה לא סוד - תמכתי בטראמפ"חזקי ברוך

עודד רביבי ראש דסק חוץ של מועצת יש"ע אמר כי לדעתו, "דווקא מתוך תחושת הניצחון חשוב לחזק את הקשר עם יהודי ארה״ב שעל פי הסקרים רובם הצביעו לקלינטון. חובתנו לנהוג מעמדה של אחריות".

בהודעת הסיכום של השדולה נאמר, "אנו קוראים לממשלה ולראש הממשלה לפעול מעתה בהתאם להזדמנות היסטורית שמייצרות הבחירות בארה"ב: לחזור לבנות בכל מרחבי ארצנו. להיפרד מתכנית שתי המדינות המסוכנת ולקדם תחתיה נורמליזציה והחלו ריבונות ביהודה ושומרון".