הותקפה. שקד
הותקפה. שקדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עימות קצר נרשם אתמול במליאת הכנסת בין ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) לשרת המשפטים איילת שקד.

היה זה במהלך דיון שעסק במומלציה של שקד לבית המשפט העליון. לטענת גואטה, ברשימת מועמדיה אין אפילו מזרחי אחד.

"ברשותכם אני רוצה להציג את הפער - בין ציטטות מחכימות, השזורות בלשון יפה לבין המציאות העגומה. שלושה עשר נשיאים כיהנו עד היום בבית המשפט העליון, מתוכם אף לא מזרחי אחד", אמר והסביר: "מתוך עשרים ושמונה המועמדים לשפיטה בבית המשפט העליון כעת, ישנם רק שלושה מועמדים מזרחיים".

"בשבוע שעבר התנגדה השרה שקד להצעת חוק ייצוג הולם למזרחיים בתאגיד השידור הציבורי בטענה שאינה יודעת כיצד ינהגו במקרה כמו שלה שהיא חצי מזרחית האם היא מי שהוא חצי מזרחי יתאים לייצוג המזרחיים, אז לשאלתך השרה שקד, את לא מתאימה! מזרחי זה לא רק שם משפחה זה מורשת ובעיקר נשמה, ולראיה חמשת המועמדים שלך אינם כוללים מזרחי אחד", טען גואטה.

לדבריו לציבור המזרחי אין ייצוג הולם בבית המשפט. "רבותיי, לא יעלה על הדעת שבחברה מתוקנת, שבה שיעור הציבור המזרחי עומד על למעלה מחמישים אחוז, יהיה ייצוג של עד עשרה אחוזים בבית משפט העליון", טען גואטה והוסיף, "בבית המשפט העליון כיום יושבת אליטה אריסטוקרטית שאינה מכריעה רק בתיקים משפטיים סבוכים אלא מתווה מדיניות, קובעת את סדר היום הציבורי, ומחליטה מה נכון ומה לא נכון, מה ראוי ומה אינו ראוי".

"במסגרת הניסיונות מצד השרה שקד לקדם את המועמדים מטעמה, אמרה הנשיאה לשקד, 'הצבת אקדח על השולחן'. לצערי זה מזכיר לי את הציטוט הידוע של אל קאפונה: 'תמיד השגתי עם חיוך ואקדח יותר ממה שהשגתי עם חיוך'. ולכן חברים - אנחנו נמשיך להילחם על מקומם של המזרחיים בחברה ובכל עמדות המפתח, תמיד בחיוך. ובהשאלה ממכתבה של הנשיאה, שלא ברצוננו גם בהצבת אקדח על השולחן במידת הצורך", סנט גואטה בשקד.

שקד לא אהבה, בלשון המעטה, את הדברים שאמר גואטה וטענה כי הם חוטאים לאמת. "אתה שקרן", הטיחה בו.

מלשכת שרת המשפטים נמסר: "ח"כ גואטה הוא שקרן פתולוגי ומבייש את התנועה בה הוא חבר. ראוי שיעשה מיד תשובה. יש מועמדים מזרחיים מצוינים לעליון".