לפיד
לפידצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום באירוע שבתרבות בתאטרון הבימה בתל אביב בהנחיית איש התקשורת בן כספית.

לפיד התייחס לבחירות בארה"ב ולתגובות של חברי הקולאיציה שקוראים לפעולות מדיניות על רקע בחירתו של טראמפ.

"אנחנו צריכים לחכות, אני יודע שלפוליטיקאים קשה אבל הממשל הזה נבחר לפני שלושה ימים, רק ב-20 בינואר תהיה ההשבעה, הם עוד לא החליטו איך תראה הכוורת, הם עוד לא קבעו קווי מדיניות מסודרים.

"הפוליטיקאים הישראלים צריכים לנשוך שפתיים, להימנע מהצורך לייצר כותרות ולחכות, כדי שנתחיל לעצב את היחסים עם הממשל האמריקאי והפעם הרבה יותר טוב. אנחנו צריכים לדעת לדבר עם האמריקאים על הכל. בשביל זה צריך משרד חוץ שינהל את זה. לצערי אין לנו משרד חוץ מתפקד ואין לישראל שר חוץ במשרה מלאה".

לפיד התייחס לאמירה של טראמפ כי יעביר את השגרירות של ארה"ב לירושלים ואמר כי הוא לחלוטין חושב שיש להעבירה, "ירושלים היא שלנו, היא הבירה ההיסטורית שלנו ואין סיבה שהשגרירות לא תהיה בירושלים. וכל מי שמדבר על חלוקה צריך לדעת שירושלים היא בירתנו והיא לא תחולק. כמו שפריז לא תחולק וכמו שלונדון לא תחולק."

לפיד התייחס לחוק ההסדרה שצפוי לעלות מחר לוועדת שרים: "אני נגד החוק .צריך להבין, חוק ההסדרה לא מיועד להסדיר את עמונה אלא שהממשלה תוכל להגיד שהיא לא אשמה אלא בית המשפט העליון אשם. הם רוצים להגיד שהם רוצים למשול אבל בית המשפט לא מאפשר להם. המטרה שלהם היא להאשים את בית המשפט העליון בכל דבר שהם לא רוצים להחליט לגביו. המטרה שלהם היא לא למשול אלא להאשים את בית המפשט העליון בכל המחדלים שלהם ואנחנו צריכים להגן על על בית המשפט בכל כוחנו. זה לא עניין של שמאל וימין."

לפיד נשאל מה ההבדל בין מה שהוא מציע למדינה לבין מה שנתניהו מציע ואמר, "יש עתיד היא קודם כל אלטרנטיבה והיא מדברת אחרת ומציגה תכניות. יש לנו תוכנית מפורטת של 7 נקודות שעוסקת בכל התחומים שנוגעים לציבור בהסתכלות קדימה. השאלה הכי גדולה בפוליטיקה זה השאלה איפה נהיה עוד חמש שנים והדיון הזה לא מתקיים כרגע כי המערכת הפוליטית עסוקה בהכפשות והשמצות ובעצמה במקום במה שחשוב. הדבר השני הוא שיש כאן תרבות של שסע ופילוג. שכרגע אנחנו מפצלים את עצמנו לדעת. ואת זה צריך לעצור. לא הלכתי לפוליטיקה בשביל להשמיץ אלא כדי שתהיה מדינה טובה יותר".