לבני באפרת
לבני באפרתצילום: גרשון אלינסון

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) פגשה היום (ראשון) את תלמידי התיכון התורני "דרך אבות" מבית רשת אור תורה סטון ביישוב אפרת בגוש עציון.

המפגש הינו חלק ממסורת שנתית אשר מקיימים בתיכון זו השנה השלישית, במסגרתה מוזמנת מדי שנה ביום הזיכרון לרצח רבין דמות פוליטית ממפלגות השמאל למפגש עם התלמידים. לאחר שלפני שנתיים נפגשו התלמידים עם עמרם מצנע, ובשנה שעברה עם יאיר לפיד, השנה התקיים, כאמור, מפגש עם ציפי לבני.

ח''ה לבני ציינה בפני התלמידים כי חשוב לה מאד שיתנהל שיח כנה ודיון פתוח, וכי היא מעריכה שהזמינו אותה למפגש. לבני שיתפה את התלמידים בסיפורה האישי ובסביבה בה גדלה והתחנכה, וכן בהחלטה שקיבלה - ללכת לפוליטיקה.

עוד אמרה לבני: "אני לא קמה בבוקר ורואה את טובת הפלסטינים לנגד עיניי, אלא את טובת היהודים. מתוך כך, ורק מתוך כך, אני פועלת". היא חתמה ואמרה כי "בסופו של דבר יש פער, אבל גם המחנה שלי הוא בעד מדינה יהודית. גם אם אני בעד שתי מדינות, זה לא בגלל שאני דואגת לפלסטינים, אלא מכיוון שאני דואגת שתהיה לנו קודם כל מדינה יהודית".

לשאלת אחד התלמידים בנוגע למעברים הרבים שלה בין המפלגות, ענתה לבני: "אני שומרת על העמדות שלי ועושה כיוונונים והתאמות כדי לשמור על הדעות ועל האמונות שלי. הליכוד של היום, הוא לא הליכוד שאליו נכנסתי לפני כעשרים שנה. הוא זז ימינה".