ברוך אנבייה
ברוך אנבייהצילום: באדיבות המשפחה

גביהו טגנה, החשוד בדקירתו למוות של ברוך אנבייה בן ה-18 בחודש שעבר, הואשם בהריגה ולא ברצח, כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (שני) פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט מחוזי מרכז.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד קרן לוי, בין הנאשם לבין המנוח הייתה היכרות קודמת והשניים התגוררו בשכונת קריית משה ברחובות.

ב-20 באוקטובר בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, היו הנאשם, בת זוגו של הנאשם, חברתה ואחרים, בהם המנוח וחברו, ברחבת המתנ"ס בשכונה. באותו מועד, נשא הנאשם סכין מטבח. בשלב מסוים, החל דין ודברים בין חברתה של בת הזוג של הנאשם לבין חברו של המנוח, תוך שהחברה מטיחה האשמות בחברו של המנוח הנוגעות גם למנוח.

מיד לאחר מכן חברו של המנוח עזב את המקום. לאחר זמן קצר חברו של המנוח שב למקום יחד עם המנוח. עם הגעתם, התחדשו חילופי הדברים בין המנוח וחברו לבין חברתה של בת הזוג של הנאשם בנוגע להאשמות אשר העלתה כנגדם. בהמשך, ובנסיבות שאינן ברורות עד תום, החלו המנוח ובת זוגו של הנאשם להתקוטט תוך חילופי דברים שכללו גם מהלומות.

בשלב מסוים, בעת שהשניים מתקוטטים, התערב הנאשם ודקר את המנוח בגופו באמצעות הסכין מספר דקירות. מיד אחר כך, נטל הנאשם לידיו אבן, חזר אל המקום בו שכב המנוח, השליכה לעברו ונמלט מהמקום. במהלך הימלטותו, השליך את הסכין אשר שימשה אותו בביצוע המעשה. הנאשם נעצר על ידי המשטרה ב-22 באוקטובר כשהוא בבית מכרו בעיר פתח תקווה.

כתוצאה ממעשי הנאשם, המנוח נפטר מפצעיו בבית החולים, פרק זמן קצר ממועד האירוע.

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר כי "ההחלטה להגיש כתב אישום בעבירת הריגה נבעה משיקולים ראייתיים ומתוך עמדה משפטית כי זו העבירה שהתגבשה על פי הראיות בתיק. הודעה על הגשת כתב האישום נמסרה למשפחה".