תושבי עמונה: נעמוד כחומה בצורהאלירן אהרון

תושבי עמונה התכנסו הערב (שני) בבית הכנסת בישוב בעקבות החלטת בג"ץ שדחה את בקשת המדינה לדחות בשבעה חודשים את הרס הישוב.

יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון אמר "אני פונה אליך באופן ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמונה בידיים שלך. בידיים שלך להציל את עמונה או חלילה להחריבה. לא הופתענו מבג״ץ, לא תלינו בו תקוות ולכן גם אין לנו מה לבוא כלפיו בהאשמות. אתה המפקד העליון ואתה תכריע את גורל עמונה. שמעתי שאמרת שאתה קשוב למצוקות שלנו. אנחנו לא מחפשים סימפטיה והקשבה אנחנו דורשים מעשים ולא דיבורים".

עוד אמר, "אדוני ראש הממשלה לנו זה מאד פשוט וברור זה או צל"ש או טר"ש. אין באמצע. אין את מי להאשים ואין למי לבוא בטענות. אם תעמוד בשליחותך נעמוד כולנו ונצדיע לך ואם חלילה תמעל בה אנחנו נעמוד כאן כחומה בצורה עם אלפים רבים כדי למחות ולעשות את כל מה שבידנו כדי ששנית עמונה לא תיפול".

לבסוף אמר בוארון, "אדוני ראש הממשלה השלם במהירות את חקיקת ההסדרה והושע את עמונה וישראל".

תמר ניזרי תושבת עמונה אמרה, "לפנות לראש הממשלה? להגיד את שמו? שמי תמר ניזרי, תושבת היישוב 18 וחצי שנה נשואה ליהוידע אימא ל-8 ילדים. אנחנו התכנסנו כאן הערב ואני מדברת בשם האמהות. בשעה כזאת אנחנו מכינות ארוחת ערב ועושות מקלחות לילדים שלנו ומתחילות השכבות כדי שנגיע לשעה שתהיה יותר שקט כדי שהילדים יקומו מחר ליום חדש אבל הערב הכל יידחה, והילדים כבר מטפסים על השולחנות ואנחנו נמצאות נמצאים פה כולנו באמת בשביל לבקש ממך ראש הממשלה".

עוד אמרה "בנימין נתניהו, פעם אמרת שאתה רב החובל, אתה רב החובל של הספינה שלנו, אתה רב החובל של המדינה שלנו ואנחנו מאמינים בך ואנחנו צריכים אותך. אנחנו צריכים שתנווט אותנו אנחנו צריכים שתעזור לנו להישאר פה ולהמשיך להכין לילדים שלנו ארוחות ערב ולגדל אותם ולשמוח איתם ולשבת ביישוב הזה.

"אנחנו הגענו לפה לפני 18 וחצי שנה. היינו זוג צעיר עם תינוקת. היא התחתנה לפני חודש וחצי וגרה עם בעלה פה בעמונה. אנחנו רוצים להמשיך לגדל את הילדים שלנו, לחתן אותם, לראות את הנכדים שלנו פה מטפסים על העצים שעוד יצמחו ובידך הדבר... לעזור לנו להישאר פה במקום הזה כי אנחנו לא רוצים לזוז מפה לכל מקום אחר".

לבסוף אמרה, "ראש הממשלה, שמענו בזמן האחרון איך אתה יודע לעמוד איתן מול התקשורת וכל מי שמדבר סרה באנשים שחשובים לך ויקרים לך אנחנו יודעים שאתה יכול לעמוד איתן גם בשבילנו ואנחנו מחכים לעמידה האיתנה שלך כדי להשאיר אותנו פה בשביל להמשיך לגור פה. אנחנו מבקשים ממך שתתמוך בחוק ההסדרה בחוק שיכל באמת להשאיר אותנו ביישוב שלנו עם המשפחה שלנו ולהיות מנהיג שיוצר מציאות חדשה".

אחר הצהריים דחו כאמור שופטי בית המשפט העליון את בקשת המדינה לעכב בשבעה חודשים את פינוי היישוב עמונה.

השופטים קבעו כי הפינוי יתקיים במועד הקודם שנקב בו בג"ץ - ה-25 בדצמבר, עוד כחודש וחצי.

בהחלטה כתבו שופטי בג"ץ - הנשיאה מרים נאור והשופטים מלצר וחיות, "במקרה שלפנינו, כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו 'בדקה התשעים' להאריך מועד לפינוי שנקבע בפסק דין. עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק. עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה".

"בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר 'שוקללו' בפסק הדין המקורי – מהווה למעשה ניסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל", הוסיפו השופטים בהחלטתם.