השר גלעד ארדן בכנס הסייבר
השר גלעד ארדן בכנס הסייברצילום: דוברות המשרד לבטחון הפנים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, היה הדובר מרכזי בכנס הסייבר שנערך היום (שלישי) בגני התערוכה.

ארדן התייחס לאתגרים המרכזיים בתחום ההסתה ברשתות ואמר, "ישראל נמצאת בחזית המלחמה בטרור. במהלך השנה האחרונה, חווינו מאות פיגועים שבוצעו בדרכים שונות כמו דקירה, דריסה או ירי. זהו טרור 'ההשראה'".

השר לביטחון פנים הסביר כי מדובר ב"השראה מההסתה של האיסלם הקיצוני, מכיוון שפיגוע מזין ומעודד את הפיגוע שלאחריו. אחוז ניכר מהמפגעים הושפעו מההסתה ברשתות החברתיות. ארגוני הטרור הפלשתינים למדו להשתמש במדיה החברתית כדי להניע נערים ואף ילדים לצאת ולרצוח אזרחים וילדים חפים מפשע".

"נכנסנו לעידן חדש, מסוכן. אין כבר חלוקה בין זמנים בהם יש מלחמה לימים של שלום, היום, אנו כפופים למושג חדש - 'שגרת חירום'. אנחנו תמיד חייבים להיות דרוכים להגן על עצמנו, אבל יחד עם זאת, אנו חייבים להמשיך בנחישות עם חיי היומיום שלנו", הוסיף ארדן.

לדבריו, "שינוי זה באופי האיום, דורש שינוי בתפיסת הביטחון. בעוד באופן מסורתי, הסכנות מחוץ לגבולות היוו את האיום העיקרי, היום גופי המשרד של ביטחון פנים הופכים להיות יותר ויותר מרכזיים בתפיסת הביטחון. היום, כוחנו נקבע על ידי היכולות של המשטרה, והכבאות וההצלה שלנו".

השר הדגיש בנאומו את השימוש שעושים הטרוריסטים ברשתות החברתיות וקרא לשיתוף פעולה בינלאומי כדי לחייב את פייסבוק ואת חברות האינטרנט לקחת אחריות ולהסיר תכנים מסיתים מהפלטפורמות שלהם.

לאחר נאומו המשיך השר לסבב פגישות ודיונים בנושא שיתופי פעולה עם שרים ממדינות שונות ובהן ארגנטינה, בלגיה, קנדה, רוסיה וגם אוגנדה, ויאטנם ואנגולה.