הרב ברלנד
הרב ברלנדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עו"ד שרה מרקוביץ, פרקליטת הנפגעות בפרשת הרב אליעזר ברלנד, קוראת לפרקליטות לדחות את ההצעה של עורך דינו של הרב ברלנד לחתום על הסכם טיעון.

"פנו אלי מהפרקליטות והודיעו לי שעורך הדין של הרב ברלנד מעוניין להגיע להסדר טיעון. אנחנו מתנגדים להסדר שיוציא מכתב האישום אלמנטים מיניים קשים ויסתיים בכתב אישום מתוקן ומרוכך שעל פיו יצא הרב ברלנד מהכלא עוד לפני פסח", אומרת מרקוביץ' בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה, ''החסידים בוודאי יכתירו אותו כמנצח והמתלוננות שכבר קיבלו איומים יהפכו לאויבות הצדיק".

עו"ד מרקוביץ מסבירה כי הסכם הטיעון עם הרב ברלנד כמוהו כסיכול ממוקד למתלוננות, "הלקוחות שלי סובלים איומים כבר זמן רב, ועכשיו עוד יגידו להם שזו הייתה עלילת שווא, אומרים להן 'חכו מה נעשה לכן כשהרב יצא'. זה כאילו לירוק למתלוננות בפרצוף. איזה מתלוננות חרדיות יגיעו בפעם הבאה להתלונן אם ככה זה ייגמר?

"יגידו להן 'הרסת צדיק שנישק אותך בראש'. היום אנחנו באמת יודעים שנשים היו באות לקבל נשיקה מהצדיק על הראש ומי שלא קיבלה נשיקה בראש הייתה מאוכזבת. זה התפתח למעשים מגונים בקטינה וזה רק קצה הקרחון. יש דברים שאסור לנו להיכנס אליהם כי הם לא מופיעים בהסכם ההסגרה עם דרום אפריקה".

לדבריה הרב ברלנד נמלט חודשים ארוכים והוא כנראה יודע על מה, "הצדיק עבר יבשות וימים נמלט ממקום למקום מאימת הדין. נשים תפסו אומץ והתלוננו אני חושבת שהסדר טיעון יהיה קו פרשת מים. האבסורד הוא שלנאשם יש חמישה פרקליטים והמתלוננות לא יכולות לשכור אפילו פרקליט אחד, כי המדינה מנהלת את כתב האישום מול הרב ברלנד. לכן חייבים לנהל את המשפט הזה ולנצח, לנשים מגיע שהצדק יצא לאור".