ליברמן והרצוג
ליברמן והרצוגצילום: הדס פרוש. פלאש 90

מועצת יש"ע הגיבה הערב (רביעי) להתבטאות שר הביטחון אביגדור ליברמן לפיה יש להגיע לסיכום עם הממשל האמריקני על בנייה בגושי ההתיישבות בלבד.

"הדברים המיוחסים לשר הביטחון ליברמן חמורים. על הממשלה לחזור לבניה בירושלים ובכל רחבי יהודה ושומרון. אנו מצפים להבהרות משר הביטחון בנושא זה", לשון תגובת המועצה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שוחח עם בכירים בלשכת ליברמן ודרש הבהרות, "אמירה אומללה כזו בעיתוי הרגיש הזה, רגע לפני כניסת נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ לתפקידו, היא איתות גרוע ביותר לממשל החדש והאוהד בארה"ב", אמר דגן. "אני דורש משר הביטחון ליברמן ומראש הממשלה נתניהו להתנער מהם".

המהומה החלה לאחר ששר הביטחון ליברמן אמר בשיחה עם כתבים מדיניים כי הוא תומך בהגבלת הבנייה רק לגושי ההתיישבות במסגרת ההבנות עם הממשל האמריקאי החדש.

לדבריו, יש לאשרר את חליפת המכתבים בין הנשיא בוש לאריאל שרון, שבבסיסה הכרה בגושים ובנייה בהם. "לא נבנה מחוץ לגושים. אני מעדיף לבנות באלון-שבות, אפרת, מעלה-אדומים ואריאל, שם שמונים אחוזים מההתיישבות", אמר השר ליברמן.

הוא קרא לשרים האחרים לרסן את עצמם ולא להתבטא בנושא ההתיישבות עד שיושגו הבנות עם הממשל החדש בוושינגטון. לדבריו, ההתבטאויות של בכירים ישראלים גורמות נזק, וכבר התקבלו מסרים, גם מן הצוות החדש בבית הלבן, המבקשים לנהוג באיפוק ולא לקבוע עובדות בשטח. בעניין חוק ההסדרה אמר ליברמן כי אינו משוכנע שהוא יחול על עמונה.

"מי שאומר שאפשר להגיע לפתרון שם, מוליך את האנשים שולל. החלופה היחידה היא הקמת הבתים מחדש בשבות רחל", הבהיר ליברמן.