ההתיישבות נעצרה בגלל חוסר תיאום עם האמריקאים

מפלגת הבית היהודי הגיבה לדברים שאמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בהם תקף גם את שר החינוך נפתלי בנט.

"ליברמן הוא פטפטן בלתי נלאה", אמרו במפלגה, "שיתמקד בחיסול הנייה במקום להתנדב להקים פלסטין על כביש 6".

ליברמן התייחס הבוקר באשדוד בעקיפין גם לשר החינוך נפתלי בנט, "הניסיון להפריח סיסמאות וכל התחרות בתוך מחנה הימין זה מה שגרם לנזק. מי שהפיל את ממשלת שמיר זו התחיה ואז קיבלנו את אוסלו ומי שהפיל את ביבי זה חנן פורת ואז קיבלנו את ברק.

"אני אדם פרקטי", הוסיף ליברמן ועקץ את בנט, "לשמחתי השמאל נמחק לחלוטין ואני מייצג את הימין הפרגמטי ויש ימין של פופליזם וסיסמאות וזה לא מעניין אותי. אני מכבד את בנט ויש לו תפיסה משלו ולי יש תפיסה משלי וצריך לנהוג בסובלנות. מה הטעם בכל הססמאות אם אין בניה".

ליברמן הבהיר שיציית לפסיקת בג"ץ בעניין עמונה, "אין סיכוי שלא אציית לפסק הדין של עמונה אבל צריך להילחם ולעשות מאמץ ולמצוא פתרון. יכול להיות שזה לא אפשרי אסור ליצור צפיה. יכול להיות שלא נמצא פתרון אסור להשלות".

שר הביטחון הסתייג חלקית מהדברים שצוטטו אתמול בשמו בעניין ההקפאה מחוץ לגושים ביו"ש, "כרגע הכל מוקדם. צריך להוריד פרופיל ולראות את הממשל החדש. אבל אסור להמשיך את מפעל התיישבות בלי הבנה עם הממשל האמריקאי, חייבים להגיע להבנות.

אני רק אמרתי שבממשל בוש הייתה הבנה על בניה בגושי התיישבות. דברי לא על דעתו של ראש הממשלה אבל הוא צריך מדיניות בנושא ולתאם עם הממשל בארה"ב".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לליברמן, "ציבור הבוחרים הימני ידע לשפוט לאורך זמן מי משחק בקולות הימין ושובר שמאלה כשנוח לו בשביל כותרת ומי באמת פועל כדי לממש את ערכי הימין הישראלי. כסגנית שר החוץ אני מודעת לגודל הרגישות של תקופת המעבר בין ממשלים וחשוב בעת הזאת לא לייצר ספינים מזיקים".