דיון לא חוקתי. עו"ד בתיה כהנא דרור
דיון לא חוקתי. עו"ד בתיה כהנא דרורצילום: אריאל אלון

בארגון "מבוי סתום" המייצג את האשה שקיבלה גט זיכוי בבית הדין הרבני בצפת עליו הוגש ערעור לבית הדין הרבני הגדול, שוקלים לבקש מבג"ץ צו מניעה נגד כוונת נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, לדון בערעור.

אתמול (רביעי) פורסם כי הרב יוסף מתכוון לכנס בצעד חריג שכמוהו לא נראה בעבר הרכב מורחב של דיינים שיכלול 11 מתוך 12 דייני בית הדין הרבני הגדול, לצורך הדיון בערעור.

על פי הדיווח, הרב יוסף שהתנגדותו למתן הגט באותן הנסיבות כבר פורסמה, מתכוון לזמן לדיון את דייני בית הדין בצפת החתומים על פסק הדין על מנת שאלו ינמקו את עמדתם, אך הסיכוי שהערעור ידחה ומתן הגט יאושר הוא קלוש.

מנכ"לית מבוי סתום, עו"ד בתיה כהנא דרור, מציינת כי היא והארגון עשו מאז הוגש הערעור כל אשר לאל ידם על מנת להביא לדחייתו על הסף, כערעור לא חוקתי המנוגד לערכי כבוד האדם וחירותו.

כהנא דרור מציינת כי מדובר בגט אשר ניתן לפני כשנתיים וחצי וכי "האישה מסתמכת על מעשה בית דין שהוצא לה ונוהגת כפנויה לכל דבר, וכך היא אף רשומה במרשם האוכלוסין. מנגד, המערער על הגט כלל אינו צד להליך. בנסיבות הללו עצם הדיון בגט, הנו מעשה חסר תקדים המנוגד להלכה לחוק ולמוסר, וברמה האישית, פוגע פגיעה אנושה באישה ומהווה המשכו של מסע הייסורים אותו היא עוברת. אנו שוקלות ברגעים אלו הגשת בקשה לצו מניעה בנושא".