ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ערוץ 7 חשף וח"כ יהודה גליק הרים את הכפפה.

בעקבות מקרה ההתאבדות האחרון של אב גרוש מהצפון, הגיש ח"כ גליק (הליכוד) בקשה לדיון מהיר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בתופעת ריבוי ההתאבדויות בקרב אבות גרושים.

"השבוע עוד אבא גרוש התאבד", כתב בפנייתו לחברי הכנסת האחרים, להצטרף לבקשתו. "לפי פרסום בערוץ 7, מומחים מעריכים כי לפחות 100 גברים גרושים, וגברים בהליכי גירושין, מתאבדים בישראל מדי שנה.

"הגרושים עצמם מספרים אינספור סיפורים על התעללות מערכתית שכוללת מעצרי שווא, הרחקה מהבית ומהילדים, צמצום הקשר עם הילדים למסגרת משפילה של 'מרכזי קשר', גביית דמי מזונות העולים על יכולתם הכלכלית וכליאה בשל חובות לאקסית ולהוצאה לפועל.

"זו תופעה חמורה שיש לדון עליה בדחיפות במליאת הכנסת", סיים.

"אני אישית מכיר לפחות עוד מקרה אחד של התאבדות ממש מהתקופה האחרונה, של בנאדם שאני מכיר, או היכרתי, באופן אישי", סיפר לנו ח"כ גליק. "פגשתי גם מאז כניסתי לכנסת לא מעט גברים גרושים שפשוט שיתפו אותי במצוקות שלהם, מצוקות של התמודדות עם ענייני המזונות, עם ענייני המפגשים עם הילדים, עם ענייני החשדות שכל הזמן עוקבים אחריהם... המצוקות אמיתיות, אמיתיות, אמיתיות".

מכיר שני מקרים אישית

"יש לי תחשה שבאמת, בשנים האחרונות נעשה צעד מאוד חשוב של העלאת הנושא של המצב של נשים חד-הוריות אבל לצערי, לא שמים לב, לא יודעים ולא לוקחים בחשבון שבאותו זמן יש כנראה מצוקות מאוד מאוד קשות בקרב גברים, שלכאורה כלפי חוץ הם נראים חזקים, גיבורים וכל יכולים. מסתבר שהם סוחבים בפנים מצוקות, ואני פשוט רוצה שגורמי רווחה יהיו מודעים לנושא הזה, יקחו בחשבון, ילוו גברים... יקשיבו למצוקות שלהם".

"כשאישה מתאבדת כשיש אלימות בתוך המשפחה אז כל התקשורת מגוייסת ואני לא מצטער על כך, אני חושב שטוב שכך", הסביר. "אבל אני חושב שאנחנו צריכים לא לפספס תופעה שממש מתרחשת לנגד עינינו, פעם אחר פעם, גברים שסוחבים על עצמם מצוקות אמיתיות וכנות..."

שאלנו אותו אם הוא יילחם על הנושא למרות שוודאי ייתקל בהתנגדות עזה.

"אני מקווה שלא אמצא לזה התנגדות עזה", השיב. "אני חושב שמן הראוי שגם נשים שמגוייסות לטובת נשים יבינו... אני חושב שמי שמודע למצוקות לא אמור לחשוב שיש מצוקות רק מצד אחד של המתרס. אני גם באופן כללי לא מאלה שפוחדים לומר את אשר על לבבי ולא מאמין שיהיה מישהו שיתנגד שגורמי הרווחה יטפלו טיפול ענייני ואנושי ומקשיב בגברים שנמצאים במצוקה קשה".

"אני כבר מבין שזה כבר לא תופעה של אחד או שניים פה ושם" הדגיש גליק. "אם אני אישית מכיר שני מקרים בשלושה ארבעה החודשים האחרונים אז אני מניח שיש עשרות ואולי יותר. וכדאי מאוד שנקים את הזרקור ולא נסובב אותו כשממש המציאות הזו זועקת לנגד עינינו".

בינתיים נודע כי ח"כ אחד הצטרף לפנייתו של גליק. ככל שגדל מספר החותמים על יוזמה לדיון מהיר, גובר הסיכוי שהיא תאושר ע"י נשיאות הכנסת, שמתכנסת בימי שני בכדי להצביע על בקשות לדיון מהיר. הנשיאות מורכבת מיו"ר הכנסת ותשעת סגניו. כל מצטרף לבקשה לדיון מהיר חייב להיות מסיעה שונה.