הכל מתועד. נתניהו
הכל מתועד. נתניהוצילום: Emil Salman/POOL, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה הבוקר לפרשת עסקת הצוללות.

נתניהו הגיב לראשונה בקולו על התחקיר שפורסם בנושא ואמר כי השיקול היחיד שהנחה אותו בנושא היה חיזוק עוצמתה הצבאית של ישראל.

"ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות. אלה מערכות אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה ועצם קיומה של ישראל בעשרות השנים הבאות", אמר נתניהו.

השר זאב אלקין אמר לעיתונאים לפני ישיבת הממשלה: "בתור חבר קבינט מדיני-בטחוני ומי שהיה בעבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון – השיח בנושא של הצוללות כולל ויכוחים שהיו מקצועיים גרידא. ההחלטה שהתקבלה – היתה משיקולים מקצועיים לחלוטין. לכן, כל ניסיון להכניס לדיון הזה שיקולים חיצוניים זה עורבא פרח – וזה גם יוכח".

לדבריו, "נכתב לא אחת על כך שגם מולכו וגם שמרון מקפידים על ענייני ניגוד העניינים – ובתור מי שהיה חלק מהדיון הזה, אני יכול לומר שדוד שמרון אף פעם לא פנה אלי, לא דיבר איתי והוא מכיר אותי מצויין. לדעתי הניסיון לחבר בין הדברים הוא מגוחך והזוי. אנחנו לא קובעים ליועץ המשפטי לממשלה מה לבדוק. אם יחליט שצריך בדיקה – שיבדוק. אף אחד לא מפחד כאן מבדיקות. כל הדיון הזה הוא ניסיון להכפיש שלא יצא ממנו שום דבר. היה ויכוח אמיתי בנושא הצוללות, הוא הוכרע ולכן בהיבט הזה כל ניסיון לחבר את זה לשיקולים לא עניניים הוא פשוט הזוי".

נזכיר כי תחקיר חדשות 10 הצביע על קשר בין עו"ד דוד שמרון, המשמש גם כעורך דינו של נתניהו, לנציג הישראלי למספנה הגרמנית שאמורה לספק את הצוללות לישראל.

בתחקיר אחר שפורסם נטען כי שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ניסה לטרפד את עסקת קניית הצוללות מגרמניה, שעלותה כ-1.5 מיליארד ש"ח.

אולם, לאחר שיעלון עזב את משרד הביטחון, ולמרות שצה"ל התנגד לעניין, נתניהו הודיע שישראל תרכוש בסופו של דבר את שלוש הצוללות.