חמ"ד ישורון פרדס
חמ"ד ישורון פרדסצילום: יח"צ

בבתי הספר של החמ"ד ברחבי הארץ ציינו היום (ראשון) את "יום הרב קוק".

"היום הזה מסמל יותר מכל את הרצון של הרב לחבר בין היישוב החדש ליישוב הישן מתוך הבנה שלא משנה כיצד נסובב את המעגל אנחנו בארץ אחת", מסכם הרב דוד שמחון, מנהל הישיבה לצעירים בירושלים.

"אחרי אלפיים שנה, באנו מתרבויות שונות אבל כעת עלינו למצוא את הנתיב האחד והמאחד והנה אנחנו כמעט 70 שנה אחרי אותו מסע ואנחנו חיים פה כולם במדינה לתפארת".

"יום הרב קוק" התקיים לראשונה בסימן ''אהבת ישראל'' וכלל פעילויות מגוונות בבתי הספר.

בית הספר 'נועם הרא''ה' ברמת גן
בית הספר 'נועם הרא''ה' ברמת גןצילום: יח"צ

התאריך - י"ט חשון – מסמל את היום בו יצא הרב קוק ל''מסע המושבות'' וביקש לפגוש ולעורר את עם ישראל.

כ-300 אלף תלמידים לקחו חלק ב"יום הרב קוק", מגני הילדים דרך בתי הספר היסודיים ועד חטיבות הביניים והתיכונים.

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, אומר: ''היום הזה מצטיין באחדות שהוא מייצר, הרב קוק זצ"ל הוא הסמל המובהק והראוי ביותר של אהבת ישראל אמיתית ועמוקה לציון מסע המושבות שמסמל את אהבתו הגדולה של הרב זצ"ל לעם ישראל כולו והערכתו הרבה לחלוצים והמתיישבים שהפריחו את השממה והקימו את היישובים היהודים בארץ ישראל, על אף שלא שמרו על אורח חיים דתי.

"מצווה עלינו להנחיל לכל תלמידי החמ"ד את משנתו האדירה והמעמיקה של הרב קוק זצ"ל בכל הקשור לאהבת עם ישראל וארץ ישראל. כמאמר קריאת הקודש של הרב זצ"ל: 'כשיתענג האדם וישמח במעשה הטוב והיושר, אז יהיה חרוץ לעשותם בתכלית עלמותם ולהוסיף עליהם מדי יום ביומו'."

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "דמותו המאחדת של הרב קוק אשר ראה בכל יהודי את ייחודיות תרומתו לחברה, רלוונטית מתמיד לימינו אנו. מברך את תלמידי החמ"ד על ציונו של יום ייחודי זה".