ליאור שליין, מנחה תכנית הסאטירה "גב האומה" בערוץ 10, מתח ביקורת בתכנית אמש (מוצאי שבת) על פוסט עם דבר תורה לפרשת השבוע שפרסם בפייסבוק שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי).

בתגובה, בנט כתב היום בפייסבוק: "ליאור שליין, זכותך לא להאמין שהייתה דמות כזו, אברהם אבינו, כפי שהצהרת אמש (וזה עוד הדבר הפחות בוטה שאמרת כנגד סיפורי התנ"ך). אבל הדרך בה אתה מתגרבז על מיליוני ישראלים שומרי מסורת היא דוחה. זלזלת במזרחיים ובמשורר ארז ביטון, שהעיד כי נפגע ממך עד עמקי נשמתו.

"אתה מזלזל בקביעות ביהודים מאמינים כמוני ובשומרי מסורת בפריים טיים, ושום מכונת צחוקים מוקלטים לא תהפוך את ההתנשאות הפריווילגית הזו ל'סאטירה'", כתב בנט.

שליין לא נותר חייב ופרסם בפייסבוק סטטוס משלו: "אתמול ב'גב האומה' הבעתי ביקורת סאטירית ומנומקת על פוסט שפרסם נפתלי בנט וטענתי שהוא שקרי, חסר אחריות וילדותי. היום, כדי להראות שטעיתי, בנט פרסם פוסט שקרי, חסר אחריות וילדותי.

"בנט, זאת כבר פעם שנייה שאתה מנסה להדביק לי ול'גב האומה' גזענות, כדי להסית נגדנו. הזלזול שלך בישראלים ממוצא מזרחי עד כדי כך עמוק, שאתה מניח שהם יגיבו באופן רגשי ויקנו את השקר הזה אוטומטית? שישכחו מי משתתפי התכנית? שלא יבדקו מה נאמר בה? המניפולציה שלך שקופה ולא תעבוד. תשאל את איילת שקד, היא שמעה שהמזרחים אינטליגנטים כמו אלי אוחנה.

''ולעניין 'מכונת הצחוקים המוקלטים' - זה מתחת לכבודי, אבל חבר הקבינט ושר החינוך נשמע מוטרד. אז בנט, תאמין בקהל כמו שאתה מאמין באלוהים: גם אם אתה לא רואה את הקהל, הוא נמצא שם. הוא צופה בנו כל הזמן. והוא צוחק, בזמן שאנחנו מצלמים תכניות", כך שליין.