אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

אוכל ביתי ברמה קולינארית גבוהה נחשב קשה להכנה לא פחות מאוכל גורמה. אם גם אתם רוצים ליהנות ממנה טעימה וכשרה במרחק נגיעה, כדאי שתכירו את המסעדות הביתיות המומלצות ביותר בארץ.

בחירת מסעדה שמגישה אוכל ביתי מחייב התייחסות למספר שיקולים מרכזיים. ראשית, צריך לוודא כמובן שמדובר על מסעדה כשרה שבה חומרי הגלם נבחרים על ידי אנשי מקצוע. שנית, רצוי לקבל המלצות על מסעדות ביתיות ולא להתפתות למחיר נמוך בלבד. כדאי גם להגיע למסעדה יחד עם הילדים והמשפחה וכך להפוך את הארוחה לחוויה משותפת.

בא לכם אוכל ביתי ואין לכם כוח לבשל? לא כל חשק לקוסקוס מחייב טיול למרוקו והנה כמה המלצות למסעדות עם אוכל ביתי מצוין בכל רחבי הארץ:

1. טבריה: מסעדת "אביגיל פותחת שולחן"

מסעדת "אביגיל פותחת שולחן" נמצאת במלון אירופה בטבריה ומתאימה למי שגר באזור הצפון או מגיע לביקור קצר. זו מסעדה קלאסית של אוכל ביתי עם מוניטין שיוצא למרחקים. היצע המנות במסעדה אמנם מוגבל, אבל כל מה שיגיע אליכם לשולחן יעבור תהליך מוקפד של בקרת איכות ויד נאמנה.

המנות המומלצות במסעדה כוללות מדרוטה, מנזלה ופילה מושט שמגיע היישר מהכנרת או מנחלי האזור. בנוסף, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק כי אביגיל עצמה מוציאה מדי פעם סירים עם מנות טברייניות מיוחדות.

תיירים בטבריה
תיירים בטבריהצילום: קובי פינקלר

2. ירושלים: מסעדת "מוריס"

זו מסעדה ביתית מומלצת וכשרה שהיתרון האמיתי שלה הוא בגזרת הבשר. מסעדת "מוריס" ידועה היטב לתושבי ירושלים, אבל אין סיבה שאתם לא תצטרפו לחגיגה. מנות הדגל הן שקדי עגל וכבד אווז ויש גם ביצי שור וחלקי פנים שמתובלים היטב.

המסעדה נמצאת ברחוב בית יעקב 4 בירושלים ולא צריך להזמין מקום כדי להגיע אליה. עם זאת, בהחלט מומלץ לנצל את ההזדמנות כדי לבקר בעוד כמה מקומות היסטוריים וקדושים בעיר הבירה של ישראל.

3. תל אביב: "מאמא גריל בר"

אם אתם באזור תל אביב ורעבים לבשר, כדאי שתבקרו במסעדת "מאמא גריל בר" שמצטיינת במאכלים ביתיים מכל הסוגים. המסעדה פתוחה כל יום חול בין השעות 08:00-17:00 ונמצאת בדרך מנחם בגין 44.

במסעדת "מאמא גריל בר" תמצאו מנות שמתאימות לכל המשפחה. אפשר לפתוח את הארוחה עם סלטים לשולחן, להמשיך למנות העיקריות ולקנח עם מתוקים פרווה.

אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

4. אילת: מסעדת "ללו"

"ללו" היא אחת המסעדות הותיקות והמוכרות ביותר לחובבי האוכל הביתי באילת. בפעם הבאה שאתם יוצאים לנופש, כדאי שתוותרו על אחת הארוחות במלון ותגיעו ישר למסעדה. היא נמצאת במרכזו של רחוב עם בתי מגורים, אז אין ספק לגבי האותנטיות.

התפריט של מסעדת "ללו" כולל מנות שהן חלק בלתי נפרד מהמטבח המרוקאי, כמו סלטי זעלוק, גזר מבושל וכמובן מטבוחה. עוד כדאי לציין את המנות העיקריות של הדג המרוקאי ואת החומוס.