השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: דוברות הכנסת – איציק הררי

השר אורי אריאל שלח הערב (שני) מכתב לאל"מ הרב אייל קרים, בעקבות החלטת בג"ץ לעכב את מינויו לרב הראשי לצה"ל.

תחת הכותרת "חיזוק הצבא והרבנות הצבאית" כותב השר: "נחרדתי לקרוא את פרוטוקול הדיון בבג"ץ בנוגע להתמנותך כרב הראשי לצה"ל ואבקש לחזק את ידך ואת רוחך".

"ראשית, אני רואה בהחלטה פגיעה בצה"ל והתערבות בהחלטות של הגורמים המוסמכים הן במטה הכללי והן במשרד הביטחון. שנית, אני רואה זאת כניסיון נוסף להלך אימים ואף לסתום פיות של רבנים מלדון ולפסוק בנושאי הלכה וחברה שלעיתים השיח העכשווי אינו יודע להכיל. זו פגיעה במסורת הפסיקה היהודית ואין להשלים עם כך", מבהיר השר אריאל.

"אשר על כן", מוסיף השר במכתבו, "אני מבקש לחזק את ידך בעת הזו, וקורא לך שלא להיכנע ללחצים כאלו ואחרים. זו שעת מבחן - עמידתך האיתנה על החופש לדון ולומר את דעת ההלכה ללא מורא, היא אבן יסוד בביצור מעמד הרבנות בכלל והרבנות הצבאית בפרט ויתכן ולשם כך הגענו לנקודה זו".

מקורביו של הרב הראשי לצה"ל המיועד הגיבו היום להחלטת בג"ץ לעכב את מינויו לרב הראשי הצבאי, "הרב איל קרים חיווה את דעתו ביחס לשאלות שהופנו אליו לפני כ-14 שנים בהיותו רב ואזרח. תשובותיו ניתנו בהקשר הלכתי, והניסיון להוציא את דבריו מהקשרם המקורי הוא ניסיון למחוק עמדות יסוד בתנ"ך ובהלכה היהודית"

הם הוסיפו כי "הרב קרים הבהיר בצורה מפורשת - פעמים רבות - שישנן הלכות שאינן נוהגות או מצויות בזמן הזה, בדומה לדברי חכמים בעניין "עין תחת עין". הרב הבהיר שאונס הינה פעולה פסולה שאיננה מותרת".

לדברי המקורבים, "לפני מספר חודשים נפגש הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, עם הרב קרים, שמע את עמדתו בסוגיות אלו ואישרר את מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה"ל. הרב קרים הוא לוחם ומפקד רב-זכויות ביחידות העילית של צבא ההגנה לישראל. הרב מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה והלאום אליו הוא משתייך, אהבת ישראל היא נר לרגליו, וברוח זו הוא מתכוון למלא את תפקידו".