הרב זלמן מלמד
הרב זלמן מלמדצילום: אריה מינקוב

ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, מחזק את אל"מ הרב אייל קרים בעקבות הניסיון של שופטי בג"ץ לפגוע בו על רקע תשובת הלכתיות שפרסם לפני מספר שנים.

"בשעת מבחן גדולה זו אנו מחזקים את ידיך לעמוד איתן על כבודה של תורתנו הקדושה שלא יפול ממנה דבר. חוס נא על כבוד הרבנות הצבאית שהייתה למרמס ותאמר בקול ברור 'לא עוד'.

אנו יודעים שהניסיון גדול וקשה מנשוא, אך עיני רבים נשואות אליך על הזכות שניתנה בידך לקדש שם שמים ברבים. ממך יראו וכן יעשו כל רבני ישראל. וה' הוא הטוב בעיניו יעשה", כתב הרב מלמד.

לערוץ 7 נודע כי רבנים צבאיים בקבע ובמילואים מתכוונים שלא לשתוק על התערבותו של בג"ץ והניסיון לפגוע ברב הצבאי הראשי. רבים מהם חוששים בשלב זה להתראיין לתקשורת אך בשיחות סגורות הודיעו כי תשובתם לסערה תגיע.

בג"ץ רוצה להחליף את הרמטכ"ל?חזקי ברוך

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב אתמול להחלטת בג"ץ לעכב את מינויו של הרב קרים וקרא לרב שלא לחזור בו מפסיקותיו ההלכתיות. "נעמוד מאחוריו ונילחם בכל הכח על המינוי שלו, על זכותם של רבנים לפסוק הלכה ונגד בולשביזם. לנאור יש מונופול על השכל, הערכים והמוסר? מי החליט שעמדה שלה ביחס לדבריו של הרבצ"ר נכונה יותר מעמדת הרמטכ"ל. משהו רע מאוד עובר על בג"ץ. מגלומניות ובעיקר זלזול ברשות המחוקקת והמבצעת ואצבע קלה מידי על ההדק", אמר סמוטריץ'.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר לערוץ 7 כי ''החלטת בית המשפט בעניין הרב קרים אינה ראויה. אני בטוח שזה מינוי ראוי וטוב''.