רוצים לשדר. אולפני תאגיד השידור הציבורי
רוצים לשדר. אולפני תאגיד השידור הציבוריצילום: Miriam Alster/FLASH90

ארגון העיתונאים וועד עובדי "כאן – תאגיד השידור הציבורי" עתרו לבג"ץ בדרישה להורות לשר התקשורת לאפשר את הפעלת תאגיד השידור הציבורי.

העתירה הוגשה נגד ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו; שר האוצר, משה כחלון; היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ומשרד התקשורת.

ארגון העיתונאים וועד עובדי התאגיד מבקשים בעתירתם כי בג"ץ יורה על יישום הוראות חוק השידור הציבורי המעגן את העלאת התאגיד לאוויר ללא השהיות נוספות.

בעתירה נטען כי ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו, שר האוצל כחלון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומשרד התקשורת, אשר נמנעים מאישור בקשת התאגיד להתחיל לשדר, "פועלים בניגוד להוראות חוק השידור הציבורי, בניגוד ללשונו הברורה ואף בניגוד לרוחו ותכליתו".

לטענת העותרים, המצב שנוצר גורם "פגיעה קשה ביותר בעובדי התאגיד – ששמו יהבם על החוק האמור שנבחן לא-אחת בערכאות – וכן פגיעה קשה ביותר בחופש העיתונות, ציפור הנפש של הדמוקרטיה הישראלית, שנפגע בצורה בלתי סבירה ובלתי מידתית עקב ניסיונות המשיבים, או מי מטעמם, לבטל את האיזונים והבלמים שנקבעו בחוק, הן לעניין מינויי עיתונאים ומנהלים והן לעניין התכנים".

כמו כן, מבקשים העותרים כי בג"ץ יורה על המשיבים להימנע מהניסיון להשפיע על זהות מנהלי ועיתונאי התאגיד וכן כי תינתן לארגון העיתונאים וועד התאגיד להשמיע את עמדתם בפני הצוות הבין-משרדי שהוקם בתחילת החודש.