בנט בחיפה
בנט בחיפהצילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך נפתלי בנט הגיע הבוקר (ראשון) לביקור במוסדות החינוך שנפגעו במהלך השריפה בחיפה בסוף השבוע שעבר.

תחילה ביקר השר בבית הספר היסודי 'כרמל' בו למד בילדותו. דני שטיינר, מנהל בית הספר וצוות המורים ליוו את השר לחורשת בית הספר שנשרפה כמעט לחלוטין.

דני שטיינר מנהל בית הספר, סיפר לשר: "אי אפשר לתאר את הרגעים שעברו עלינו. הילדים בכיתות לומדים בעוד שאנחנו רואים בחוץ את הכל נשרף. הכל עלה באש".

השר ביקר בגן החובה 'פרחים' שנמצא ברחוב רוממה בעיר ונהרס כליל בשריפה. הצוות החינוכי במקום פינה את הילדים במהלך האירוע בידיים ובמהירות ובזכות תפקודם הילדים לא נפגעו. בהמשך השר הגיע לבית הספר 'יבניאלי' שמארח את ילדי בית הספר 'רוממה' שנשרף ולא מתקיימים בו לימודים היום. השר שוחח עם התלמידים ושמע מהם על ההתמודדות ברגעי השריפה.

רוי, תלמיד בי"ס רוממה, סיפר לשר בנט, "הבית שלי נשרף כולו. הקומה האמצעית הרוסה לחלוטין. החדר שלי שחור. הכל קרה כל כך מהר, אמא אמרה לנו לצאת מהבית ושהיער הגדול נשרף. ההורים שלי חיפשו כבר באותם רגעים בית לעבור אליו ואנחנו כרגע בבית שכור".

השר אמר לתלמידים: "נתגבר על הכל יחד, תהיו יחד ותעזרו אחד לשני, זה הכוח הכי גדול שעוזר להתמודד. אני מאמין בכם ואוהב אתכם".

בתום הביקור שוחח השר עם הצוות החינוכי של שני בתי הספר. לשיחה הצטרפו אנשי השירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך ואנשי מחלקת הבינוי שידאגו לשיקום בתי הספר. שני בתי הספר לומדים כרגע במתכונת של כיתות נפרדות, במהלך הימים הקרובים ובהתאם לצורך יאוחדו.

מנהלת בית הספר יבניאלי אמרה לשר, "אנחנו עסוקים כרגע בלעזור לכל הילדים, כל אחד והצורך שלו. הילדים חזקים ואנחנו מצליחים לשמור על שליטה ועל שגרה".

השר בנט ציין, "אנחנו נשקם כל בית ספר וגן, ונשקיע בכך כל מה שיידרש. מורים ומנהלים התנהגו בקור רוח ושמרו על חייהם של התלמידים. אנחנו בממשלה נתייחס לאירוע כאל אירוע טרור, ואנחנו ננצח".