בתי ספר? הכירו את השיווק דיגיטלי

בכל שנה מתמודדים מנהלי האולפנות והישיבות עם הקושי בגיוס תלמידים. לפניכם שבעה טיפים המותאמים לעידן החדש.

תוכן שיווקי , כ"ח בחשון תשע"ז

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: Shutterstock

במוסדות לימוד רבים מבינים כיום כי הסוד להרשמה והגדלת נפח התלמידים הוא בשיווק הדיגיטלי.

למרות ההסתייגויות "המגזריות" מפלטפורמות האינטרנט, קשה להתעלם מהעובדה שבני הנוער וההורים - בחלקם הגדול - נמצאים גם שם.

יחד עם הבנת חשיבותו של השיווק הדיגיטלי קיים קושי למנהלי האולפנות והישיבות התיכוניות לתפעל מערכי שיווק מתקדמים, בשל היותם "מהגרים דיגיטליים" והן בשל הזמן הרב שיידרש מהם בתפעול מערכות שכאלו.

לטובת זה, אספנו כאן שבעה צעדים מעשיים לשיווק דיגיטלי מוצלח בתקווה שעם יישומם של אלו, תצלחו את תקופות ההרשמה הבאות ביתר שאת והצלחה. בואו נתחיל.

רשת חברתית
צילום: Thinkstock

הכרת המוסד – לפני שאתם "אצים רצים" לשווק החוצה את המוסד שלכם הסכיתו לראות כמה ואם אתם שולטים "במוצר" שבידכם. לאורך כך הדרך תצטרכו לקבל החלטות המפלחות את קהל היעד ובסיס התשובה לשאלות נמצא באוצר שלמרגלותיכם - במוסד שלכם - אותו אתם חייבים להכיר על בוריו, על חסרנותיו ויתרונותיו.

נכסים דיגיטליים - אתר המוסד או דף הפייסבוק שלו הוא הבית הראשון של הנרשמים הפוטנציאלים. זהו המקום "לספר את הסיפור" העומד מאחורי המוסד שלכם, להעביר את עקרונותיו, הקווים האדומים שלו שלו וערך המוסף שהוא מעניק. בנייה נכונה שלו ופעילות קבועה בנכס הדיגיטלי תייצר את הרושם שאתם חיים ונושמים. ונושמים נכון.

בניית אסטרטגיה - מאחורי צמד המילים המרתקות האלו עומדים להם עשרות טבלאות אקסל, ניתוחי עומק המבוססים על בסיסי מידע ושעות של חשיפת החוליה החלשה של הנרשמים שלכם, או דווקא החזקה. אסטרטגיה מהותה לגבש ריצה לטווח ארוך כזו שחותרת לעמידה ביעד האוטופי של מספר הנרשמים אותו הצבתם.

בחירת פלטפורמות - התאמה של מערך השיווק לפלטפורמות לפי שקולי יעילות, תקציב ודרישות מיוחדות. איך עושים את זה? אם אין לך איש שזה מקור לחמו, פנו לעצמכם זמן להבין כל רשת חברתית, מנועי חיפוש או מנועים להמלצות תוכן, בדקו את אופי הפלטפורמה ואם היא המכסה לסיר שלכם, הציעו לה חתונה שאינה קתולית ונסו אותה.

פלטפורמה טובה יכולה לעתים להיות אתר תוכן העוסק בתחום ומהווה מקור תנועה משמעותי עבור הלקוחות. במקרה זה פורטל שחושף את מגוון מוסדות החינוך בציבור הדתי לאומי ומביא לכם, הורים ותלמידים.

הקמת קמפיין - אחרי שנישאתם לפלטפורמה הגעתם למעשה לשלב הפיכת האסטרטגיה לטקטיקה. הקימו את הקמפיין שלכם תוך שימוש חצוף בכל היכולות הדיגיטליות של הממשק והובילו אותו לעמוד ביעדים שהצבתם הן ברמת הממשק, הן ברמת עיצוב המסר והן במסר עצמו. זכרו שהמסר הוא הראשון שפוגש את הנרשמים הפוטנציאלים שלכם.

ניהול ואופטימיזציה – בדיקה תמידית של הצלחות הקמפיין והחלת שינויים לעמידה ביעדים היא - בדומה להלפרין - מצרך צריכה בסיסי - היינו, ללא ייעול הקמפיין ותגובה מהירה שלכם לכל סטייה מהדרך שסללתם תמצאו את עצמכם בדרך לכישלון.

יזמות אישית - ייעול פרו אקטיבי של הקמפיין על ידי חשיבה חדשנית, צמודה וטכנולוגית היא פעולה שתהפוך אתכם מטובים למעולים. חשיבה מחוץ לקופסה וחתירה להבניית מציאות במקום ספיגת המציאות תמתג אתכם כרעננים ותביא אתכם הכי קרוב לייעד האוטופי שהצבתם.

בהצלחה!






הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il
לרשימת כל האולפנות לבנות