מוקד 100 של המשטרה. ארכיון
מוקד 100 של המשטרה. ארכיוןצילום: פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הפיץ היום (שלישי) תזכיר חוק הקובע שמוקד 100 יאכן אוטומטית שיחות נכנסות.

האיכון האוטומטי יוביל לכך שהמשטרה תוכל להגיע אל מחייג השיחה במהירות ומבלי לבזבז זמן יקר על הסברים באשר למיקומו.

לדברי השר ארדן, "זמן התגובה של המשטרה לשיחת חירום שמגיעה למוקד 100 הוא לעיתים ההבדל בין חיים ומוות, לכן, איכון של השיחות הנכנסות יאפשר למשטרה לפעול בצורה מהירה ויעילה יותר ובכך לשפר את המענה בשעת חירום ובשגרה".

בנוסף, הצעה זו תסייע למשטרה להעביר את הדיווח באופן מיידי אל גופים נוספים כמו גופי רפואה והצלה, תסייע בידי המשטרה במקרים בהם המתקשר נמצא במצב מצוקה ואינו יכול לדבר, ותקצר כאמור את טווחי הזמן באופן משמעותי, כך שיוכל לסייע למשל לאדם הלכוד בעת שריפה או אדם שנחטף

איכון אוטומטי של אנשים הפונים למוקדי חירום, נהוג במקומות שונים בעולם כמו בארה"ב במוקד החירום 911, בריטניה ומדינות נוספות באירופה, המאפשרות הנגשה לרשויות החירום אודות מיקום המתקשר בעת אירוע חירום.

המשרד לביטחון הפנים הפיץ היום תזכיר חוק מוקדי חירום הקובע שהמשטרה תקבל ממפעיל הסלולר נתוני מיקום של הפונה למוקדי החירום, באופן אוטומטי. אופן העברת המידע ייקבע בתיאום עם חברות הסלולר ואופן השימוש באיכון יבוצע כפי שייקבע בנהלים הפנימיים של המשטרה.

אזרחים שירצו להתקשר לברר מידע בלבד או לדווח על אירוע מבלי שמיקומם יאוכן על ידי המוקד באופן אוטומטי יוכלו להתקשר למוקד 110.