דרעי: לא ידעתי על המסמך האריתראי

שר הפנים, אריה דרעי, הגיב הערב (שלישי) בתוכנית "לפני כולם עם שרון גל" בערוץ 20 לחשיפת המכתב ששלח שגריר אריתריאה באוגוסט 2015 לשר הפנים דאז סילבן שלום.

במכתב הבטיח השגריר בשם ממשלתו כי לא יאונה כל רע לאריתריאים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל כאשר ישובו למולדתם.

"אני אפתיע אותך", אמר השר דרעי לשרון גל, "אני הכרתי את המסמך רק היום מהפנייה שלך אלינו. המסמך הזה שבזמנו שגריר אריתריאה העביר ללשכת השר סילבן שלום, משרד המשפטים מיד אמר שהמסמך הזה לא מחייב כיוון שהוא לא בא ממשלת אריתריאה, השגריר לא בדרג שהוא יכול להתחייב ולכן הם התנגדו להסתמך על המסמך הזה ולכן אני לא ידעתי מהמסמך הזה בכלל".

"היום התעניינתי ואנשים מהמשרד שלי אמרו שמשרד המשפטים לא מחשיב את המסמך הזה", סיפר דרעי.

"אני ביקשתי, עם כל הכבוד, היות ובכל זאת השגריר מייצג את הממשלה שלו, ביקשתי להכין לי מכתב לראש הממשלה, שר החוץ, ולדרוש שהשגריר שלנו הישראלי באריתריאה ידאג לכך שאת ההבטחה של השגריר כאן, להביא אותה מטעם ממשלת אריתריאה", הוסיף.

גל השיב לו כי המסמך מתואם עם ממשלת אריתריאה והוסיף כי במסמך מצוין בשם הממשלה " 'תביאו אותם בחזרה, לא נעשה להם שום דבר'. יש כאן פתח להחזיר את כל המסתננים לאריתריאה, 80,000 אנשים".

דרעי השיב, "הלוואי ונגיע לשם, אנחנו נמצאים שם. בינתיים כן הגענו להסכמה עם שתי מדינות, שגם זה התעכב המון זמן בגלל בעיות כאלו ואחרות. סוף סוף סיכמנו את הדבר הזה ואנחנו מחכים לאישור של בית המשפט העליון".