אילוסטרציה
אילוסטרציהOffice XP

סקר דעת קהל שנערך בקרב הורים יהודים וערבים לתלמידי תיכון בישראל (ט'-יב') חושף תמונה עגומה על חשיבות מקצועות מדעי הרוח מבחינת הורי תלמידי התיכון.

מעל מחצית מהמשיבים (51%) סבורים כי ספרות הוא המקצוע המיותר ביותר שנלמד בתיכון. בתחתית הרשימה מקצועות ההיסטוריה והאזרחות. רוב גדול (75%) של המשיבים סבורים שמקצועות המתמטיקה והאנגלית אלו המקצועות החשובים והמשמעותיים ביותר.

בסקר שנערך עבור מכללת "גורדון" לחינוך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", נבדק האם מערכת החינוך צריכה או לא צריכה ללמד בבתי הספר התיכוניים כיצד לצרוך תקשורת ביקורתית במסגרת לימודי האזרחות. רוב מכריע של בעלי הדעה (91%) סבורים כי מערכת החינוך צריכה ללמד בבתי הספר התיכוניים כיצד לצרוך תקשורת ביקורתית במסגרת לימודי האזרחות.

פרופסור יחזקאל טלר, נשיא המכללה האקדמית "גורדון" בחיפה: "אין חולי במערכת החינוך בישראל שאינו משתקף בצורה ברורה בעמדות של ההורים לתיכוניסטים בישראל הנחשפות בסקר. הזלזול במקצועות הרוח מביא לצניחה קשה בחשיבות הספרות, ההיסטוריה, האזרחות ואפילו התנ"ך בעיני ההורים"

"באקדמית גורדון אנו רואים מחויבות להכשיר את המורים כך שיעבירו לתלמידיהם את החשיבות שבמקצועות הרוח כמובילי תרבות, והייחוד שלהם למען החזרת החברה למקורות של אהבת ספר ותרבות".

פרופ' טלר הוסיף: "כמקדמי ערכי האזרחות, גורדון אף נבחרה לאחרונה על ידי האיחוד האירופאי להוביל פרויקט בינלאומי לפיתוח תוכניות לימודים בתחום החינוך לדמוקרטיה וזכויות האזרח, תוכניות אלו ייושמו בארצות שונות ברחבי העולם".