ח"כ גרמן
ח"כ גרמןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

עיתונאי "הארץ" ניר גונטז' עוכב אתמול (רביעי) לחקירה במשטרה, לאחר שהתקשר 12 פעמים לחברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) במהלך יומיים.

"הארץ" דיווח כי במשטרה אף בדקו את פירוט השיחות היוצאות והנכנסות של העיתונאי - צעד חריג, שמחייב את אישור ראש אגף החקירות בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

העיתונאי נחקר במשך שעתיים וחצי וענה לכל השאלות כי מדובר ב"חקירה פוליטית בניגוד לנהלים".

בתום חקירתו, סירב גונטז' לחתום על מסמך האוסר עליו ליצור קשר עם חברת הכנסת והסכים בעל פה להימנע מקשר עמה במשך 24 שעות בלבד, אך הוסיף כי אם תהיה לו שאלה אליה במסגרת עבודתו, יפנה אליה. השוטרים השיבו כי גונטז' מעמיד עצמו במצב של אפשרות למעצר, אולם לבסוף הוא שוחרר בערבות כספית.

גרמן אמרה ל"הארץ" כי הופתעה לשמוע על חקירתו של גונטז'. "הייתי בטוחה שזה מטרידן סדרתי. זה היה ממספר חסוי. לפני כמה זמן אמרתי לעצמי מעניין מי זה, זה אפילו לא עניין אותי. אם הם היו מתקשרים אלי ואומרים לי שזה ניר גונטז' הייתי צוחקת".

דוברת המשטרה מסרה כי "החקירה הייתה מפוקחת על ידי ניצב מני יצחקי ראש אגף חקירות ומודיעין כפי שמחייב הנוהל. הכתב זומן לחקירה לאחר שעלה חשד שהטריד טלפונית חברת כנסת, זאת לאחר קבלת תלונה על ידי קצין הכנסת. הכתב נחקר באזהרה על פי חוק ולאחר חקירתו שוחרר. חקירתו של הכתב אושרה על ידי גורמי הפיקוד המקצועיים".