דני דנון
דני דנוןצילום: מארק ישראל סאלם, פול, פלאש 90

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אומר בראיון לערוץ 7 כי בימים אלה נערכת המשלחת הישראלית לאפשרות של הגשת הצעות אנטי ישראליות וחד צדדיות למועצת הביטחון, שיבקשו להכיר במדינה פלסטינית ולדרוש את עקירת ההתיישבות היהודית ביו"ש.

"אנחנו בהחלט שומעים את הקולות האלו ויש רבים שמנסים בתקופת המעבר לנצל זאת ולהעביר החלטות במועצת הביטחון שיפגעו במדינת ישראל", אומר דנון. ''אני מקווה מאוד שהידידים האמריקאים שלנו לא יחרגו מהמסורת ומהמדיניות הקבועה שלהם שלא לתמוך בהחלטות חד צדדיות נגד מדינת ישראל גם בתקופת המעבר''.

דנון מעריך, "אנחנו בהחלט עתידים לשמוע על הצעות כאלה בקרוב מאוד מצד גורמים שונים, ואנחנו נגיע לרגע שבו הנשיא המכהן יצטרך להכריע להחליט האם הוא ממשיך בקו אותו הוא הוביל בשמונה השנים האחרונות שלא לתת לזירת האו"ם לפגוע במדינת ישראל או שמא יהיה שינוי".

השגריר דנון מזכיר שהיו ניסיונות רבים בעבר לנצל את תקופת המעבר בין הנשיאים, "ברגע שיאתגרו את הממשל האמריקאי ואחת מחברות מועצת הביטחון תגיש הצעת החלטה, זה יכול להיות לגבי הבנייה ביהודה ושומרון או לגבי נושאים אחרים, אז באופן טבעי להכרזות כאלה יש רוב במועצה ונדרש הווטו האמריקאי.

"בפעם האחרונה ב-2011 השגרירה סוזן רייס הטילה וטו ומנעה את זה. אנחנו מאוד מקווים שאם תגיע הצעה כזאת ואנחנו מעריכים שהיא תגיע אז האמריקאים יתנו גיבוי מלא לעמדה שלנו שהחלטות כאלה לא מובילות לשום דבר, לא עוזרות לפלשתינים, לא עוזרות למשא ומתן ופשוט משמשות ככלי ניגוח של אלה שרוצים לפגוע במדינת ישראל".

שגרירנו באו"ם מספר על חלק מהיוזמות האנטי ישראליות המתרקמות, "יש מספר יוזמות באוויר - הצעה צרפתית והצעה ניוזילנדית, שמענו אתמול את אבו מאזן מדבר על פנייה של הפלשתינים למועצת הביטחון ואנחנו מניחים שמשהו מתוך ההצעות הללו יתגבש ולכן אנחנו בכל מקרה מדברים עם הידידים האמריקאים שלנו ואומרים להם שצריכים להיות ערניים ולא לאפשר בתקופת המעבר לאותם אלה שרוצים לפגוע בנו לנצל את התקופה הזאת, בזמן שממשל חדש מתארגן לכניסה לבית הלבן.

דנון השתתף אתמול בטקס רשמי באו"ם, לציון הצטרפותו הרשמית של ארגון זק"א כארגון מייעץ לאו"ם. "כולנו מכירים ומוקירים את הפעילות של ארגון זק"א שעושה עבודת קודש ברגעים הקשים. הארגון ניסה כבר מספר שנים לקבל מעמד של ארגון מייעץ לאו"ם ולצערנו הרב מדינות שונות התנגדו אך ורק בגלל העובדה שמדובר בארגון יהודי.

''לשמחתנו הרבה הצלחנו להוביל מהלך בסיוע של המשלחת האמריקאית ולשכנע מדינות רבות. חלק תמכו, חלק לא התנגדו וכך ארגון זק"א זכה להכרה רשמית ואנחנו מציינים זאת באירוע מרשים עם ראשי הארגון, עם השגרירה האמריקאית ועם מזכ"ל האו"ם".

לדבריו שיתוף הפעולה עם נציגיו של הנשיא אובמה מצויינים, "שיתוף הפעולה שלנו הוא טוב, גם עם הממשל הנוכחי כמו שציינתי הכניסה של זק"א היא בזכות שיתוף פעולה עם המשלחת האמריקאית. כל ההישגים שלנו - גם הבחירה שלי לתפקיד יו"ר ועדת משפט וההכרה ביום כיפור כיום רשמי של האו"ם, הישגים רבים שהיו לנו בשנה האחרונה נעשו בזכות שיתוף פעולה עם הנציגים של הממשל הנוכחי.

''אני בטוח שנמשיך בשיתוף הפעולה עם הנשיא הנבחר טראמפ שהודיע שהוא עתיד למנות את המושלת היילי שהיא המושלת של דרום קרוליינה לתפקיד השגרירה באו"ם ויש לה רקע שבו היא הוכיחה מחויבות למאבק בתנועת ה-BDS. היא הייתה הראשונה שהעבירה חקיקה במדינה שלה נגד תנועת החרם".

דנון מתייחס גם לחוק ההסדרה ומתבטא בדיפלומטיות: "כשגריר ישראל באו"ם כמובן שאני מייצג את מדיניות הממשלה והממשלה הזאת מחויבת לחיזוק ארץ ישראל וההתיישבות.

''לכן אני מניח שאנחנו נראה בקרוב מאוד את הממשלה מקבלת פתרון שייתן מענה לבעיות המשפטיות ויצמצם את הפגיעה אם וכאשר במי שמתגורר באותו מקום", העריך.