השר לשעבר אלי ישי

השר לשעבר אלי ישי, יו"ר מפלגת "יחד", מגיב ל"מסמך המסתננים" שנשלח מהשגריר האריתראי לשר הפנים הקודם, סילבן שלום, ובו התחייבות כי אריתראה מבטיחה את שלומם וחירותם של אריתראים אשר שוהים באופן בלתי חוקי בישראל כאשר ישובו למולדתם.

במסמך שנחשף בערוץ 20 מבטיח השגריר האריתראי כי הממשל במדינתו לא מעניש או יעניש את אלה שישובו לארצם בגין יציאה לא חוקית מהמדינה.

בראיון לערוץ 7 אומר אלי ישי כי "לצערי הרב הממשלה הזו ומשרד הפנים, בכל מה שקשור למסתננים לא עושים דבר וחצי דבר. לדבר יפה כולם יודעים. אני הוצאתי וגירשתי את המסתננים מסודן ואריתראה. הוצאנו אלפים ברצון ולמי שאין רצון אני בעד לתת מענק עזיבה, במיוחד אחרי שיש מסמך כזה שמראה שאין סכנה באריתראה".

לדבריו, כעת כאשר מתברר שאין כל סכנה באריתריאה "זאת תהיה שערורייה ואזלת יד לא להוציא את כל האריתראים מיד לחוץ לארץ עם מענק עזיבה או בלי. הם יודעים לעשות את זה, רק צריך לרצות".

בנוגע לחוק ההסדרה אומר השר לשעבר כי מדובר בחוק מתבקש. "זה חובה לעשות. צר לי שחוות הדעת של טליה ששון עברה במאה אחוז וחוות הדעת של אדמונד לוי ז''ל לא עברה.

"אם חוק ההסדרה לא יהיה, לא יפנו עמונה רק את עמונה, וזו שערורייה, אלא עשרות אלפי משפחות מיהודה ושומרון יפונו אם החוק לא יעבור. אני קורא לח"כים לגלות אומץ ונחישות ולעשות את הדבר הנכון ביותר ולהעביר את החוק.

"כל פעם מהלכים עלינו אימים, תמיד אמרו לנו על בית המשפט בהאג. שליח ציבור שחושש לקחת אחריות שיפנה את המקום שלו", מדגיש ישי.