צוותי חברת החשמל בפעולה
צוותי חברת החשמל בפעולהצילום: חברת החשמל

בשל הרוחות העזות ברחבי הארץ קרס הערב (חמישי) עץ על רשת החשמל ברחוב יאנוש קורצ'ק בירושלים וגרם לתקלה באספקת החשמל באזור.

מדובר בעץ אורן שנעקר מגינה פרטית. צוותי חברת החשמל נמצאים בשטח על מנת להרחיק את התושבים מהמקום ולתקן את הנזק שנגרם לרשת החשמל. גם ברחוב קוליץ וברחוב התנופה בירושלים קרסו עצים על הכביש, אין נפגעים ואין נזק. ברחוב בן מימון קרס עץ על רכב חונה, אין נפגעים אך נגרם נזק לרכב.

במקביל, עובדי חברת החשמל פועלים לתיקון תקלה במבדדים על קו מתח גבוה ברח' ז'בוטינסקי בפתח תקווה.

גם על העיר אילת מזג האוויר הסוער לא פסח, והרוחות שם גרמו לקריעת חוטי חשמל בקו מתח גבוה. צוותי חברת החשמל עוסקים כעת בשיקום הקו.

ברקים (דוברות חברת החשמל)

בתוך כך, מעבדת הברקים של חברת החשמל מדדה ביממה האחרונה 2,672 ברקים מחצות ועד לשעה חמש וחצי אחר הצהריים. 400 ברקים מעל הממוצע הרב שנתי של חודש דצמבר שעומד על 2,250.

במהלך הלילה צפויים ממטרים לפרקים מלווים בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש מהצפות במישור החוף. בנחלי מדבר יהודה וים המלח קיים חשש משיטפונות. צפוי שלג בחרמון. ינשבו רוחות חזקות. אביך בדרום הארץ.

מחר (שישי) יהיה גשום וסוער בצפון ובמרכז הארץ. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי. בדרום הארץ עדיין אביך. חשש מהצפות במקומות המועדים ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. בחרמון ירד שלג. הטמפרטורות יוסיפו לרדת, קר מהרגיל. לקראת ערב הרוחות והגשמים ייחלשו.

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן ותחול עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל בחוף. ביום ראשון יהיה לרוב מעונן בעננות גבוהה עם עליה קלה נוספת של הטמפרטורות. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד נאה עם טמפרטורות רגילות לעונה.