סיור תחת גשם
סיור תחת גשםצילום: ליטל צבע

"מיזם חברון" של תנועת "אם תרצו" יצא אתמול (ה') לדרך עם תחילתו של הסיור הראשון בעיר שנערך במסגרת הפרויקט.

כ-20 סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן השתתפו בסיור שמטרתו לחזק את הקשר שיש לכל יהודי עם עיר האבות. על פי מארגני התכנית, כ-5,000 סטודנטים יגיעו לחברון בכל שנה.

התכנית צפויה לפעול בכל אחד מ-15 המוסדות האקדמאים והאוניברסיטאות בהם פועלים תאי תנועת "אם תרצו".

בשנים האחרונות התרבו פעילי שמאל רדיקליים שסימנו את חברון כיעד אסטרטגי בו ניתן להפעיל לחץ בינלאומי על מדינת ישראל וכעת, עם תחילת תכנית הסיורים בחברון, מבקשים בתנועת "אם תרצו" לשנות זאת.

"תשובה ניצחת למשכתבי ההיסטוריה"

במהלך הסיור אתמול נפגשו ראשי "אם תרצו" והסטודנטים עם השייח' אבו-חאדר ג'עברי שציין בפניהם את חשיבות הקשר שיש לעם היהודי לארץ ישראל בכלל ולחברון בפרט.

ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן עדי לויץ אמרה כי "לסיור יצאו סטודנטים לצד מבוגרים וגמלאים, אנשי החברה הישראלית שמאסו בשקרים הנאמרים על עיר האבות. בתל רומידה צפינו על חברון המשגשגת ומלאת חיים, חנויות ושווקים.

"לתצפית זו ארגוני השמאל לא מוכנים לעלות כיוון שזה יפריך את טענת האפרטהייד ודיכוי כלפי הערבים שהם מציגים. הסיור נתן אלטרנטיבה עם נרטיב המבוסס על האמת בשטח לעומת סיורים אנטי ישראלים באיזור", הסבירה.

הדובר הבינלאומי של הישוב היהודי בחברון, ישי פליישר, אמר כי "חברון ומערת המכפלה שבתוכה, הם השורשים של עם ישראל, ואף מבססים את הזכות ההיסטורית של מדינת ישראל לחבל ארץ זו.

"דרך שיתוף פעולה עם תנועת 'אם תירצו' אלפי סטודנטים ישראלים עומדים להיחשף לאמת ההיסטורית ולהתחבר לשורש הישראלי הנטוע עמוק באדמת חברון - וגם לרוח הגבורה של חברון הנחוצה כל כך מימים אלו. התוצאה הסופית תהייה חיזוק הסטודנט, חיזוק אחיזת מדינת ישראל בחברון, וחיזוק הנרטיב הציוני כולו", הדגיש.

"חיזוק הנרטיב הציוני כולו"
"חיזוק הנרטיב הציוני כולו"צילום: ליטל צבע

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג הוסיף כי "הארגונים הרדיקליים מבקשים לפגוע באחת מנקודות ההיסטוריה הכי חשובות של עם ישראל. מול הארגונים הרדיקליים המבקשים לערער את זכותנו על הארץ, יש לפעול גם בשטח''.

לדבריו הבאת מאות ואלפי סטודנטים לחברון בשנה הקרובה ובשנים הבאות ''תהווה תשובה לכל אלה המבקשים לשכתב את ההיסטוריה לרעת עם ישראל".

"סיורים אלה יבטיחו כי החיבור ההיסטורי למקום יימשך דרך דור העתיד של אזרחי ישראל שיבחנו בעיניהם שלהם את הנעשה בעיר האבות ויחד עם זאת יחשפו את שקריהם של הארגונים הרדיקליים הפועלים בעיר".