נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, דוחה הערב (שבת) את הדיווחים ולפיהם מפלגתו הסכימה לוותר על סעיף 7 בהצעת חוק ההסדרה, המחיל את החוק רטרואקטיבית גם על עמונה ולכן נתקל בהתנגדות חריפה של מפלגת כולנו.

"בניגוד לפרסום: אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו״ש ובעמונה", צייץ בנט בטוויטר והבהיר: ''אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני''.

ראש הממשלה נתניהו והשר בנט ייפגשו הערב בשל המשבר בקואליציה סביב חוק ההסדרה. במפלגת הבית היהודי מתעקשים כאמור שהחוק יעלה ביום שני הקרוב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ומצפים שמפלגת כולנו תתמוך בחוק.

גורמים בקואליציה אמרו לערוץ 7 במוצאי שבת כי הסיכוי שכחלון יתמוך הוא קלוש, ועל כן ישנם מאמצים למציאת פתרון שיאפשר דחיית ההרס של עמונה והעברת חוק ההסדרה "אולי במועד מאוחר יותר, עם כניסתו של טראמפ לבית הלבן ולא כעת כשאובמה עדיין יושב על כיסא הנשיא".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פורום סבן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהשתתף בסוף השבוע בפורום סבן בוושינגטון אמר כי יש להמתין עם חוק ההסדרה לכניסת ממשל טראמפ החדש וליצור יחד אתו מדיניות מוסכמת, "ללא הפתעות", כלשונו.

"לא צריך ליצור עובדות בשטח אלא להמתין ולדון עם הממשל החדש על המדיניות באזור", אמר ליברמן, שמתח ביקורת על הקפאת הבנייה ביו"ש: "הסיבה שאנו מקפיאים היא לא בגלל שאנחנו לא רוצים לבנות בתים חדשים באזורים אלו, אלא משום שהיו לנו אי הסכמות עם הממשל האמריקני.

''לנו ברור שהמפתח לעתיד ההתנחלויות הוא הבנות עם ארה"ב ולא רק השאיפות שלנו, אנו לא חיים בוואקום. זאת אחת הבעיות המרכזיות שלנו עם הממשל הנוכחי", הסביר.