סטודמאייר הערב מול ראשלצ
סטודמאייר הערב מול ראשלצצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

בפעם האחרונה בה נפגשו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון בעיר הבירה, יצאה ראשון עם צלחת האליפות ותואר היסטורי עבורה, היה זה כמובן בסיום העונה שעברה. מאז נפגשו השתיים עוד פעם אחת, בחצי גמר גביע ווינר סל שהתקיים באולם עין שרה שבנהריה, אז הירושלמים נקמו על ההפסד בגמר הפיינל פור עם ניצחון בדרך לזכיה בגביע. רמז לקראת העונה כולה?

שתי הקבוצות הגיעו הערב (מוצאי שבת) למשחקן במצב די דומה. עם ניצחונות מרשימים בליגה ובאירופה ששמו סוף לרצף הפסדים שלהן, עם שחקנים חדשים (מאליק וויינס בראשון) וכאלה שחזרו מפציעה (טרנס קינזי בירושלים).

אמנם נשארו שחקנים אצל השתיים מאותו משחק האליפות בעונה שעברה, אך נראה שבעוד שראשון איבדה את כל שחקניה הזרים, דווקא הירושלמים הם אלה שעשו את השינויים הנדרשים כשהמשחק הערב היה במעמד צד אחד - של סגנית האלופה.

האלופה פתחה את המשחק בסערה, כשעל כל הנקודות שלה היה אחראי ג'אבון מקריי. ירושלים מיהרה להשוות ומיד פתחה בריצת 0:12 שהורידה אותם לאחר 10 דקות של משחק ביתרון 15:23, מקריי עם 14 נקודות אישיות מתוך ה-15 של ראשון כולה.

מקריי המשיך להיות האיש של הכתומים גם בפתיחת הרבע השני, כשהעלה את מאזנו האישי ל-16 נקודות מתוך ה-18 של הקבוצה שלו, וירושלים המשיכה בשלה כשהגדילה את היתרון ל-10, עם 18:28. זלמנסון הצטרף לרשימת הקלעים בראשון, ואל הפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשירושלים מובילה ב-9, 30:39.

הגנה חזקה של הירושלמים שעצרה את האורחים מראשון במשך שש דקות ללא סל, הריצה את המקומיים ליתרון השיא במשחק עם 33:50, ואל הרבע האחרון ירדו השתיים כשלוח התוצאות הראה 39:55 לירושלמים.

האלופה מראשון עוד תחזור? לא אם זה תלוי בסגניתה. רבע אחרון חד צדדי שכלל שלוש שלשות רצופות של דייסון, נקודות של סטודמאייר ואליהו מבתוך והגנת ברזל, קבעו - הפרש 20 נקודות בסיום המשחק, 59:79.

אחרי שעצרה את רצף חמשת ההפסדים שלה בשבוע שעבר, עם שני ניצחונות בית בהפרשים דו ספרתיים, על מכבי חיפה בליגת העל ולובליאנה ביורוקאפ, הירושלמים עשו זאת שוב כשהנחילו תבוסה לאלופה מראשון לציון, 59:79.

קלעו לירושלים: דייסון 20, אליהו 16, קינסי 11, טימור 7, סטודמאייר, פיטרסון ורוזפלט 6 כ"א, ג'רלס 4, הלפרין 3.

לראשון: מקריי 23, ריצ'רד 10, וויינס 9, זלמנסון 8, חנוכי 4, בן שימול 3, תומאס 2.