נתניהו: צריך לנהוג באחריות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית עמונה ולנסיונות למנוע את חקיקת חוק ההסדרה.

"אנחנו עובדים שעות נוספות כדי למצוא פתרון אחראי לסוגיית עמונה ולמקרים דומים בעתיד. אנחנו פועלים כדי להגיע לפתרון מושכל, ואני מצפה שכולם, גם שרים וגם חברי הכנסת, יכבדו אותו", אמר נתניהו.

לדבריו, "אנחנו צריכים לנהוג כאן באחריות, בשכל, למען מטרה משותפת: להגן על ההתיישבות, ולהגן על בית המשפט - אנחנו עובדים בשני המישורים".

ראש הממשלה התייחס גם להתקדמות פרויקט תעלת הימים, "בשבוע שעבר חצינו שלב נוסף בדרך למימוש פרויקט תעלת הימים. הפרויקט הזה יחבר בין ים סוף לים המלח. ארצות הברית, האיחוד האירופי ויפן מממנות את הפרויקט המשותף לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, והוא כולל התפלת מים לטובת יישובי הערבה – הישראלית והירדנית כאחת – והזרמת מים מלוחים מים המלח. לפי התוכנית, בשנת 2020 יסופקו מים מתוקים לתושבי הערבה ומים מלוחים יוזרמו מים סוף לים המלח".

לדבריו, "זה תואם את החזון של הרצל בספרו "אלטנוילנד". הוא חזה את תעלת הימים, ויש לנו עכשיו כבוד גדול והזדמנות גדולה לממש את החזון הזה. זה כמובן גם פרויקט שמהווה עוגן אסטרטגי נוסף ביחסי השלום בין ירדן לישראל, יחסי שלום שהם חיוניים יותר ויותר לאור מה שמתרחש באזורנו. אני רוצה להודות לסגן השר איוב קרא, שמופקד על הפרויקט מטעמי, הוא עושה עבודה חשובה. תודה לך, איוב".