הורי החטופים, פרנקל שער ויפרח
הורי החטופים, פרנקל שער ויפרחצילום: פלאש 90

רחלי פרנקל, אמו של אחד הנערים שנרצחו, תעלה מחר על דוכן העדים ותפרט בפני השופט האמריקאי את השתלשלות האירועים שהובילה לחטיפה ולרצח של בנה, נפתלי פרנקל ז"ל, יחד עם חבריו איל יפרח וגיל־עד שער ז"ל. כך מדווח "ידיעות אחרונות".

פרנקל תופיע בבית־המשפט במסגרת תביעה משפטית שהגישה המשפחה נגד איראן וסוריה, בטענה ששתי המדינות מימנו את פעולת הטרור שביצעו מחבלים מארגון חמאס.

התובעים מבקשים מבית־המשפט שיטיל על איראן וסוריה תשלום פיצויים של 340 מיליון דולר בשל המעורבות שלהן בטרור חמאסי. נפתלי פרנקל היה אזרח אמריקאי, ולכן יכולה משפחתו לתבוע את שתי המדינות בבית־משפט בארה"ב.

בתצהיר שהגישה לבית־המשפט כתבה פרנקל: "אני נעשית מבועתת רק מהמחשבה על הפחד שנפתלי עבר לאחר שהבין שנחטף ועל מה הרגיש וחשב באותו רגע שבו נורה. קשה לי לחשוב על חבריו של נפתלי חווים חוויות כאשר הוא לעולם לא יזכה לחוות אותן".

עוד נאמר בדיווח הבוקר כי נוסף על עדותה של האם השכולה, יוצגו לראשונה בבית־המשפט הפדרלי חומרים מודיעיניים המוכיחים כי איראן וסוריה מימנו באופן ישיר את חטיפת שלושת הנערים הישראלים.

הסכום שהועבר לחוליית המחבלים, כ־220 אלף שקל, הולבן בדרך באמצעות ארגון צדקה לכאורה בשם "א־נור" הפועל ברצועת עזה. גם שני אנשי מודיעין ימסרו עדות בפני בית־המשפט בוושינגטון: קצין מודיעין ישראלי המשרת בצה"ל וסוכן לשעבר של ארגון הסי־איי־אי האמריקאי.