מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך, השיב הבוקר (שני) לטענות אנשי האגף הימני בליכוד נגד ההסכמות בעניין חוק ההסדרה שהושגו אמש.

בפוסט שפרסם כתב אורבך, "ראיתי שהליכוד תוקף אותנו (!) על חוק ההסדרה ההיסטורי שהבאנו. האמת, מה יש להגיד".

"את הנאמנות של הליכוד להתיישבות אפשר למצוא בכל מקום: בגוש קטיף, אותם עקר הליכוד ברגישות ובנחישות, תוך דה לגיטימציה למתיישבים, כאשר העומד בראשו כיום הצביע בעדה בכנסת. בפינוי סיני עד היהודי האחרון ויצירת תקדים של גירוש יהודים מארצם.

''במסירת חברון על ידי נתניהו, בהסכם חברון המביש. בהקפאת היישובים ממנה לא התאוששנו עד היום. בהפסקת הבנייה בירושלים עיר בירתנו, בנאום בר אילן של נתניהו , שבו נשבע נתניהו להקמת פלסטין השלמה, מה שהביא ומביא עלינו לחץ בינלאומי אדיר ושמט את דרישתנו לאחיזה ביו"ש".

"מי שמפנה את ארץ ישראל שלא ידבר בשמה של ארץ ישראל. שבו בצד ותתביישו, מגרשי יהודים שכמותכם", חתם אורבך.

הדברים נכתבו בתגובה להודעה שפרסם מנהל המטה הלאומי בליכוד בה נכתב, "המהלכים שלנו גררו את נציגי הבית היהודי לפעול בנושא למרות שבתחילת הדרך גם הם לא האמינו שיש סיכוי - לא לעמונה ולא לחוק ההסדרה. אנחנו האמנו וממשיכים להאמין. לאכזבתנו הרבה נפתלי בנט נכנע ללחצים במקום לשלב ידיים עם גורמים לאומיים בליכוד להציל גם את עמונה. מאכזב עוד יותר לשמוע כיצד כעת הוא מוכר לציבור סיפור כאילו מדובר בהישג אישי שלו. יש כאן הישג חשוב להתיישבות, אולם היה ניתן להשיג יותר ולהציל גם את עמונה".