ראש הממשלה נתניהו בסיעת הליכוד
ראש הממשלה נתניהו בסיעת הליכודצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שני) לפיתרון שהושג בנושא עמונה.

"אנחנו עובדים קשה מאוד כדי למצוא פתרון לעמונה. אני, ואני חושב שכולם כאן, מבינים את המצוקה של התושבים וגם מעריכים את המסירות של התושבים", פתח נתניהו.

הוא הבהיר כי "הפתרון שאנחנו בוחנים ומתכוונים גם להציע יאפשר לתושבים להישאר על ההר, להישאר גם כקהילה, זה נכון, הם יצטרכו גם לזוז כמה עשרות מטרים, או 100-180 מטרים, אבל יוכלו להישאר במקום. זו בשורה מאוד חשובה. השקענו בזה מאמץ גדול מאוד ואני חושב שהוא יכול לשאת פרי".

לדבריו, "מעבר לעמונה, יש 'עמונות', שאלה של הישנות המקרים האלה בהיקפים גדולים. זו שאלה שמאוד מטרידה אותנו כי ההתיישבות יקרה לנו. לכן אנחנו מחפשים, ואני חושב שגם כאן אנחנו מוצאים פתרונות שלא היו עד היום ושהם כולם במסגרת החוק, על מנת לפתור את הבעיה הזאת גם כן".

נתניהו קרא לקואליציה לנהוג באיפוק בנושא. "אנחנו מצוים בתקופה רגישה מאוד מבחינה מדינית. אני מבקש לכן, מכל ראשי הקואליציה, והפניתי את זה גם לסיעות האחרות אבל בראש ובראשונה אני מפנה את זה לשרים ולחברי הכנסת של המפלגה שלי, הליכוד, לנהוג באיפוק ולגלות אחריות לאומית ובייחוד בעת הזאת. אני אומר את זה לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל".

הוא התייחס גם למצב בקואליציה והבהיר, "אני מגיע עכשיו מישיבת ראשי הקואליציה. אני מבקש להתנצל בפני כל מי שטיפח תקוות. הקואליציה חזקה, יציבה, היא מצליחה לצלוח מכשולים, לגבור על כל מעצור ומיצר כמקובל במקומותינו".

ראש הממשלה התייחס גם למצב בין ישראל וארה"ב. "אתמול הצהיר סגן נשיא ארה"ב הנבחר, מייק פנס: 'שהעולם ידע דבר אחד, אמריקה של הנשיא דונלד טראמפ עומדת לצידה של ישראל'. אני מאוד מעריך את הדברים הללו. סגן הנשיא גם סיפר, ואני מאשר את הדברים שהוא אמר, שמאז הבחירות היו לנו שיחות מצוינות, גם עם הנשיא הנבחר טראמפ וגם עם סגן הנשיא הנבחר מייק פנס. מאז אנחנו המשכנו לקיים קשר של הדרג המקצועי שלנו יחד עם הדרג המקצועי של הממשל הנכנס, וכפי שאמר סגן הנשיא – נמשיך לבנות את הקשר הזה".

הוא הוסיף, "אני מבהיר שוב, כיוון שיש לנו הרבה מאוד קשרים שהולכים ונפתחים עכשיו עם מדינות ומעצמות אסיה, עם מדינות אפריקה, עם מדינות אמריקה הלטינית ומדינות בכל העולם – הברית עם ארה"ב היא הברית החשובה ביותר, אין בלתה כי היא שונה מהבריתות האחרות שמבוססות הרבה פעמים על מארג של אינטרסים שהולכים ונבנים. הברית הזאת מושתת על ערכים משותפים, עמוקים מאוד, שמתבטאים בתמיכה הולכת וגוברת של הציבור האמריקאי בישראל לאורך השנים, כולל בשנה האחרונה".

הוא התייחס, במענה לשאלה לנושא יחסיו עם התקשורת. "אני אגיד מה אמרתי בפורום סבן. כיוון שהיה שם מושב שהוקדש לשאלה האם התקשורת עדיין חופשית במדינת ישראל, אמרתי שהשאלה באמת חשובה וצריך לבדוק אותה. אז פתחתי את ערוץ 10 וראיתי, אתה יודע, הכל 'פרו ביבי'. אתה פותח את החדשות, 'פרו ביבי'. אתה פותח את הסאטירה, את הרכילות, את המגזין, תומכים לא רק בי – תומכים ברעייתי, בילדיי, תמיכה גורפת".

"אמרתי, אולי זה ייחודי", המשיך נתניהו, "בואו נבדוק. פתחתי את ערוץ 2, אותו הדבר, 'פרו ביבי'. אולפן שישי, יש שם חמישה פאנליסטים, אולי אחד יהיה נגדי? כולם איתי, 'פרו ביבי'. אחר כך אני פותח את הערוצים האחרים, את הרדיו, את גלי צה"ל, קול ישראל, 'פרו ביבי' כל הזמן. זה מתחיל להיות מביך".

"אז אני רוצה לומר משהו התקשורת בישראל, אין חופשית ממנה בעולם. התקשורת בישראל תוקפת את ראש הממשלה המכהן בדמוקרטיה שנקראת ישראל יותר מכל תקשורת אחרת בעולם. אבל זו זכותה. זכותם של האנשים להביע את דעתם, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים", טען נתניהו.

"אבל", המשיך, "חופש הדיבור אינו שמור רק לעיתונאים. חופש הדיבור שמור לכל אזרח וגם לראש הממשלה, וזכותו לבקר את התקשורת על המגמתיות שיש לכמה גורמים מרכזיים שם בכיסוי נגד משפחתי ונגדי, בשקרים שהם מפיצים, בכל מיני סילופים וכו'. זכותם של אזרחים לבקר את התקשורת, כפי שעשיתי עכשיו ואמשיך לעשות את זה, במדינת ישראל החופשית".