זהו יום לא קל עבורנו.

1. היום אנחנו כבר יודעים לומר שלו היו נפתלי בנט ובנימין נתניהו מתעקשים ודורשים ממפלגת כולנו כחברת קואליציה לכבד את הדרישה הבסיסית ולשמור על המשמעת הקואליציונית, אזי עמונה היתה נשארת על המפה ו- 200 ילדים והוריהם לא היו נעקרים מבתיהם.

אפילו מחבר סיעת הליכוד – בני בגין – לא תבעו שיתוף פעולה. העובדה שהדרישה הזו לא עלתה ע"י רוהמ ושר החינוך מתסכלת, ויש בה כדי להרוס חיים.

2. חוק ההסדרה נולד בחודשים האחרונים קודם כל כדי לפתור את בעיית תושבי עמונה,עפרה ונתיב האבות ולמנוע עוול קשה לעשרות משפחות שבנו את ביתם בשליחות ממשלות ישראל.

3. לצערנו בנט ונתניהו, שהיום מוכנים להעביראת חוק ההסדרה ובכך להתמודד עם איומים בינלאומיים (בית הדין הבינ"ל בהאג ומועצת הביטחון של האו"ם), התקפלו מול איום פוליטי קטנוני של מפלגת כולנו, איום שאין מאחוריו דבר. עד לרגע זה לא ברור לנו למה.

4. אנו דוחים בשתי ידיים את הפתרון המדומה של 'נכסי נפקדים'. מדובר בתכנית המנותקת מהמציאות בשטח ואינה מתחשבת בגודלו של הישוב, בהרכבו האנושי, במוסדות הציבור והחינוך, באופי הקהילתי והחקלאי, ובשום נתון הקשור לעמונה. המדובר בשטח מצומם ביותר – גטו – אליו ינסו לדחוס חיים של קהילה שלמה, וגם זאת בתנאים-לא-תנאים, ללא אפשרות התפתחות ועם חרב אי-ודאות וזמניות מתהפכת מעל לראש. שוב מייצרים תכניות שכל מהותן הוא זריית חול בעיני הציבור והקהיית העוול שנעשה כאן. שוב דורשים מאיתנו לשלם במזומן, ומבטיחים הבטחות חסרות ביסוס לעתיד לבוא.

5. ועם זאת,אפשר עוד לתקן. למרות תחושת ההחמצה הקשה שלא לומר נטישה, אנו מצפים משר החינוך ומראש הממשלה לא להרים ידיים ולהוביל מהלך של הטמעת פתרונות בחוק לפני קריאה שניה ושלישית באופן שיכסה גם את עמונה ומקומות אחרים בהם ניתן כבר פסק דין.

6. אנו קוראים לכם - לכל אוהבי ארץ ישראל שהיו לצידינו עד היום להצטרף אלינו ולהיות כאן יחד איתנו עד לתיקון החוק או חלילה, ביום פקודה, כדי להביע מחאה עממית רחבה כנגד הכוונה להרוס ישוב יהודי ולעשות טרנספר למשפחותיו.

אנחנו ממשיכים את ההערכות לקליטת האנשים וקוראים לידידנו לבוא לעמוד לצידינו. אנו שבים ומזכירים כי אם חלילה נגיע לרגע הקשה הזה, אזי מראות הפינוי הכואבים יזקפו כולם לחובתם ולאזלת ידם של ראש הממשלה ושר החינוך.

7. אנחנו בטוחים שברגע שהמנהיגים יראו את ההתגייסות של הציבור הם יתעשתו ויכניסו גם את עמונה לחוק. אנחנו ממשיכים את ההערכות למאבק. שנית עמונה לא תיפול.