מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת חוק ההסדרה המתוקנת ברוב של 60 תומכים מול 49 מתנגדים.

החוק יועבר לוועדת הכנסת - שתחליט ככל הנראה להעבירו המשך דיונים בוועדה המשותפת לוועדות החוקה והחוץ והביטחון שתכין אותו לקריאה ראשונה.

את ההצעה הציג בפני חברי הכנסת אחד מיוזמיה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' - שדבריו שוסעו שוב ושוב על ידי האופוזיציה. גם במהלך ההצבעה עצמו הרעישו חברי האופוזיציה ודפקו על שולחנותיהם במחאה על עצם קיומה של ההצבעה.

שרת המשפטים איילת שקד הבהירה כי הממשלה תומכת בחוק. בתחילת נאומה אמרה, "אני רוצה לפתוח בתודה. בעיקר תודה לשלום עכשיו. אתם יודעים, בלי לנקוב בשמות - לא אחת בהיסטוריה של העם היהודי, כשהיה מי שרצה לקלל - הגלגל התהפך והוא יצא מברך. בלי להתכוון, שלום עכשיו, וארגוני שמאל אחרים - אני מבקשת לא לקפח מזכותו של אף אחד- מסייעים למפעל ההתיישבות המרשים ביהודה ושומרון".

"כמה הארגונים האלו ניסו להתנכל למתיישבים? כמה רגליים הם ביקשו לשים לגלגלי עשרות היישובים ביו"ש? חתמו על הסכמי אוסלו, בניסיון להחריב את ישובי יו"ש, וסללו בשביל זה כבישים עוקפים. אתם כבר מנחשים לבד - אותם כבישים סייעו ליישובים לגדול. אותו פיתוח איפשר להביא להר חברון, לגוש עציון, לבנימין, לשומרון, לבקעת הירדן, אינספור מתיישבים חדשים", הוסיפה השרה שקד.

מוקדם יותר הביע השר נפתלי בנט שביעות רצון גדולה מהסיכומים שהושגו בקואליציה לגבי חוק ההסדרה במתכונתו החדשה. "אם החוק אכן יעבור, אפשר לומר כי מהפך 77 התרחש היום שוב, כי היום המחנה הלאומי חזר לשלוט. זה יום היסטורי", הבהיר בנט.

הוא הוסיף, "היום כנסת ישראל עברה ממסלול של הקמת מדינה פלסטינית למסלול של ריבונות ביהודה ושומרון, ושלא יהיה לכם ספק: חוק ההסדרה הוא חוד החנית של החלת הריבונות".

" אני רוצה לברך את ראש הממשלה שנרתם בכל כוחו בימים האחרונים לפתור את הסוגיה לא היינו יכולים לעשות את זה בלעדיו", סיכם בנט.

בנט: "היום המחנה הלאומי חזר לשלוט"אלירן אהרון