באו קטנים יצאו גדולים. שחקני בית"ר מול חיפה
באו קטנים יצאו גדולים. שחקני בית"ר מול חיפהצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

האחת לא הפסידה בכל 19 משחקיה הביתיים האחרונים בליגה, מאז ה-24 בינואר. השניה, לא ניצחה אף משחק חוץ העונה, מה הסיכויים שהתוצאה תהיה הפוכה?

בית"ר ירושלים השיגה אמש (שני) את ניצחון החוץ הראשון שלה העונה בכל המסגרות, כשגברה בתוצאה 2:0 על מכבי חיפה באצטדיונה הביתי, אצטדיון סמי עופר שבחיפה, במשחק שהתקיים במסגרת המחזור ה-12 בליגת העל שבכדורגל.

הניצחון של הירושלמים הושג בזכות צמד שערים של לא אחר מאשר לידור כהן, בדקות ה-39 - 68.

כהן, רק לפני שבועיים עבר חוויה לא נעימה כשבמשחק מול הפועל ת"א הוחלף כבר בדקה ה-25 במשחק, דבר שעורר את חמת זעמו של אחיו שכתב פוסט בפייסבוק נגד המאמן רן בן שמעון. מאז הסערות התחלפו, ואחרי ניצחון החוץ הראשון לעונה, נראה שבבית"ר השתחרר לחץ רב ומשרת המאמן עדיין מאוישת.

הירושלמים עלו למשחק מול החיפאים כשהם בעמדת אנדרדוג מובהקת, ואולי זה מה שסייע להם לנצח. האנרגיות איתם עלו שחקני בית"ר לכר הדשא בחיפה הניבו תוצאות, כשגם מערך הקבוצה תרם את חלקו כשחוליית הקישור הצליחו להעלים לחלוטין את הקישור של הירוקים מהכרמל.

יש לציין לטובה גם את אוהדי בית"ר שהצפינו עד חיפה כדי לתמוך בקבוצה שלהם, תמיכה שסיפקה שני שערים, ניצחון והעפלה למקום החמישי בטבלת ליגת העל שבכדורגל.

למעשה, הבית"רים היו לא רחוקים מלהפסיד במשחק אמש, ולא מדובר על סיבות של כושר משחק או יכולת כי אם ניהולית מקצועית. בדקה ה-81 רצו הבית"רים לבצע חילוף ולהכניס למשחק את אריק סאבו, קשרה הסלובקי.

איתי שכטר, ששמע את שדרנית הקווים דניאלה סמרי תוהה איך יכול להיות שסאבו נכנס מבלי שהוא מופיע בסגל הקבוצה, מיהר למאמן הקבוצה בן שמעון והודיע לו כי אסור לו לשתף את הקשר הסלובקי. באם בית"ר היו משתפים את סאבו, שופט המשחק היה שורק לניצחון טכני לזכות היריבה מחיפה. בסיום, בית"ר נמנעה ממבוכה גדולה ורן בן שמעון זוכה לעוד ערב כמאמן בית"ר. לעוד הרבה זמן? ימים יגידו.

מכבי חיפה? זו פספסה מקרה שאולי לא יחזור. העפלה למקום השני על חשבונה של מכבי ת"א.