ח"כ אלי אלאלוף
ח"כ אלי אלאלוףצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (שלישי) להגדיל את סכום מענק ההטבות השנתי המשולם לניצולי שואה שאינם מקבלים קצבה חודשית העולה על אלף שקלים, לסכום של 3,960 שקלים בשנה במקום 3,600 שקלים בשנה.

למענק ההטבות השנתי זכאים כ-130 אלף איש. בתוך קבוצה זו נכללים גם יוצאי מרוקו, אלג'יריה ועירק, אשר זכאותם למענק נקבעה על ידי שר האוצר לפני כשנה. עלות הגדלת המענק היא כ- 47 מיליון שקלים בשנה.

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ביקש מנציגי משרד האוצר לבדוק אפשרות להגדיל את המענק, ואלה הבטיחו לחזור עם תשובה בעוד כחודש. בנוסף הודיע אלאלוף כי אחת לשנה תדווח הרשות לזכויות ניצולי השואה על מיפוי הטיפול בכלל ניצולי השואה, ותצביע על לקונות שיש לתקן.

עם זאת, אמרה עו"ד שירה אוחיון מהלשכה המשפטית במשרד האוצר: "מדובר בהעלאה משמעותית של 10%".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), הצביע נגד, בדרישה להגדיל את הקצבה באלף שקלים בשנה. "עמונה עולה לנו יותר. מספיק עם הגישה הקמצנית הזאת. כל פעם מגדילים בעוד קצת ועוד קצת".

יושבת-ראש עמותת ילדים ויתומים ניצולי שואה בישראל, מרים גרייבר, שאלה: "למה לא מעגלים ב-40 שקלים בשנה ומעמידים את הסכום על 4,000 שקל? כל פרוטה עוזרת".

יו"ר ועדת המשנה לעניין מעמד הקשיש, ח"כ טלי פלוסקוב: "אני מברכת על הצעד שמסייע לניצולי השואה, אם כי קיוויתי ליותר. אמליץ לפנות לשלטונות גרמניה, כדי שלא תימשך אפליה כלפי ניצולי שואה שעלו לארץ אחרי שנת 1953".