שמונה עובדים נוספים. הכנסת
שמונה עובדים נוספים. הכנסתפלאש 90

בתום תהליך מיון ייחודי שהסתיים השבוע, יתחילו בקרוב לעבוד בכנסת שמונה עובדים חדשים – כולם אנשים עם מוגבלות.

השמונה יצטרפו ל-18 עובדים עם מוגבלות שכבר מועסקים בכנסת, מספר שנים, כעובדי כנסת מן המניין עם מלוא הזכויות.

בכנסת גאים מאד בפרויקט העסקת אנשים עם מוגבלות שנחשב למודל מוצלח מאד ושארגונים נוספים ומשרדי ממשלה הודיעו כי ילכו בעקבותיו.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין אמר בכמה הזדמנויות כי בכוונתו להרחיב את הפרויקט ולהעסיק אנשים נוספים עם צרכים מיוחדים בכנסת.

בכנס לציון היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שנערך היום בכנסת אמר יושב הראש אדלשטיין, "בלי טיפת ציניות – התהליך היה מרגש במידה יוצאת דופן. לא מעט דמעות נראו בקרב כל מי שעסק ב'מבצע' וכולנו היינו נפעמים. קשה בכלל לתאר מה המשמעות עבור אותם שמונה עובדים, שהתבשרו כי התקבלו לעבוד בכנסת. זו עבורם הגשמת חלום. את המהלך הנחשוני הזה מבקשים ללמוד מאתנו עכשיו גופים ציבוריים נוספים כדי להרחיב אותו".

לפני כמה שבועות, פרסמה הכנסת מודעת "דרושים" שיועדה לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית או שכלית. מדובר במשרות לתפקידי סיוע מנהלי בכנסת: תפקידי מזכיר מסייע, סדרן מסייע, שליח מסייע ועוד.

באופן ייחודי, אשר ככל הנראה אין לו אח ורע בעולם, נוסחו טופסי המכרז לאחר עבודת מטה מקיפה של אגף בכיר משאבי אנוש בכנסת עם המכון להנגשה קוגניטיבית, כך שיותאמו לאנשים עם מוגבלות שכלית או קוגניטיבית, להם יועד המכרז.

הטופס הרגיל, שאותו ממלאים מועמדים למשרות בכנסת הפך למונגש, ונכתב בשפה מתאימה, פשוטה, שאמורה להקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס.

עשרות מועמדים, כ - 80 במספר, פנו לכנסת ובתום הליך ראיונות ומיון נבחרו שמונה בעלי תפקידים חדשים שיחלו בקרוב את עבודתם בכנסת.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' אמר כי הוא גאה בהליך המיון הייחודי ועוד יותר בתוצאה. "הרחבת הפרויקט היא גאווה לכולנו, ומראה שהכנסת נאה מקיימת. מדובר בפרויקט העסקה של אנשים עם צרכים מיוחדים שהוא הצלחה גדולה, בעיקר משום שהוא win win , לעובדים אבל באותה מידה גם לכנסת".

בשנים האחרונות הועסקו בכנסת העובדים עם מוגבלות במעמד של עובדי כנסת לכול דבר. כאמור מספר העובדים הללו יגדל כעת באופן משמעותי, ל 26 עובדים. בקבוצה זו יש כאלה הלוקים בתסמונת דאון, אוטיזם וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם אחוזי נכות גבוהים. לפני מספר שנים גם זכתה הכנסת בפרס 'קרן שלם', על פרויקט ההעסקה של אנשים עם צרכים מיוחדים.