ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף במליאת הכנסת את ראשי הערים שאינם מוכנים לקלוט חרדים בעריהם.

"אני לא מתפלא שבמדינת ישראל ישנם ראשי ערים גזעניים שלא מתביישים לשלול את זכות המגורים בעריהם, של יהודים עניים בעלי שלושה חדרים בלבד. שמענו את זה משר האוצר, כחלון, שיש ראשי ערים שלא רוצים אפילו בעלי דירות קטנות, שלא לדבר על חרדים״.

בדבריו סיפר כי ראשי ערים מאיימים על קבלנים לבל יכניסו חרדים לעריהם. "אין עוד מדינה בעולם שראש עיר יעז לומר בגלוי שהוא לא רוצה יהודים חרדים בעירו. גם אם הוא לא אוהב חרדים, גם אם הוא לא אוהב יהודים, הוא לא יעז לומר זאת. אני מניח, שגם בארץ ישנם ראשי ערים שלא אוהבים אשכנזים. יש גם ראשי ערים שלא אוהבים מזרחיים. אבל איש לא יעז להגיד את זה ברבים, פן יוקעו על עמוד הקלון. אבל נגד החרדים מותר ולגיטימי שראש עיר יכריז שהוא לא רוצה חרדים. הוא יאיים על קבלנים ועל הממשלה, לא להביא חרדים לעירו.

"כשבני הדודים הערביים אומרים שהם לא רוצים יהודים באדמת פלשתין הכבושה לטענתם, שנכבשה מהם בחיפה, ובירושלים וביפו, יש על הדבר הזה מלחמה. אבל מי ילחם נגד ראשי ערים גזעניים ואנטישמיים שמתייצבים כאויבים נגד יהודים? הם לא רוצים אותם בעריהם ומכריזים עליהם בגלוי?! מי יגן על אותם אנשים, ילדים, אנשים, נשים וטף שיש להם מצוקת דיור וכל התוכניות הממשלתיות נעצרות עד לחרדים, כי ראשי הערים לא רוצים? מאיפה באו ראשי הערים האלה? הם באו מפולין? הם באו ממרוקו? מרוסיה? מתוניס? מה הם, פלשתינים? אבותיהם נולדו פה? איך הם יכולים להעז להגיד שהם לא רוצים אנשים חרדים בעריהם?

"הם יכולים לומר אנחנו רוצים שכונה נפרדת, ששם יהיו הסדרים מיוחדים, עם צביון חרדי. הם לא יפריעו לשכנים אחרים. זה מובן. אבל להתייצב ולהתנגד למגורי חרדים בערי ישראל? זו אנטישמיות שאין כמותה בעולם. אנחנו נילחם בהם עד נשימתנו האחרונה".