בגלימה כתומה. ברגותי
בגלימה כתומה. ברגותיצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, התייחס היום (שלישי) בפייסבוק לבחירתו של רב המרצחים מרואן ברגותי במקום הראשון לוועדה המרכזית של הנהגת הפתח'.

"930 מתוך 1300 אנשי פת''ח בחרו השבוע במרואן ברגותי במקום הראשון לוועדה המרכזית של הנהגת הפתח'", ציין דיכטר.

לדבריו, "ברגותי, רב המרצחים, מרצה כעת בכלא הישראלי עונש של 5 מאסרי עולם ועוד 40 שנה בגין רצח ישראלים ונזיר ופציעתם של רבים אחרים. את מעמדו בקרב הפלסטינים רכש על דמם של הנרצחים הישראלים בשנתיים הראשונות של האינתיפאדה השנייה".

דיכטר מספר כי חודשים אחדים לפני שפרצה האינתיפאדה השניה הפסיד ברגותי בבחירות לתפקיד מזכ''ל הפתח' באיו"ש. ברגותי התמהמה בהעברת התפקיד לחברו שניצח בבחירות, ומשפרצה האינתיפאדה הבין כי נפלה בידיו הזדמנות להישאר בצמרת הפתח'.

"המחיר הנדרש לכך היה יחסית פשוט עבורו. כל מה שהיה עליו לעשות הוא להחליף את עורו. מאוהב שלום המקושר לישראלים שוחרי שלום, לרב מרצחים שהאמין כי רק דמם של יהודים, ישקם את תדמיתו בקרב הפלסטינים. חובב שלום OUT, רוצח שפל IN!".

"זהו האיש שלמעלה מ70 אחוזים מבכירי הפת''ח בחרו בו להיות להם למוביל. ובכן, ידע כל מי שאצבעו הורמה בעד ברגותי, כי בחר בעד 'מת מהלך', שימשיך להסתובב בגלימה כתומה בין כתלי הכלא. בסוריה זהו צבע בגד המסמל את מי שראשו עומד להיערף בידי דאע''ש. בישראל האותיות שב''ס על הבגד הכתום, הן תעודת החיים של מרואן ברגותי, לא מסמך השחרור שלו. הרוצח יימק בכלא ואנו קיבלנו שיעור מאלף על מיהו מנהיגו הפופולרי של הפלסטינים לשנים הבאות", הוסיף דיכטר.