דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'צילום: מרים צחי

מפלגת האיחוד הלאומי קיימה הערב (שלישי) כנס בנוגע למתווה הכותל וגיבוש עמדת המפלגה לגביו.

דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי- האיחוד הלאומי בירושלים, דיבר בכנס על היהדות הרפורמית והשלכותיה על עתיד היהדות האורתודוקסית בישראל.

לדבריו, "היהודים הרפורמים הם זייפני יהדות ואינם משתייכים לזרם של 'יהדות לייט' או כל זרם אחר אלא הם אוחזים ביהדות מזויפת. חייבים להילחם בתופעת הרפורמיות בהקדם מכיוון שהציונות הדתית רדומה ואינה מבינה מה קורה סביבה בגזרה הזו. לא מדובר רק בכותל אלא בזליגה של הציבור שלנו לזרם הרפורמי אם תהיה בהם הכרה בארץ".

על הסכנות שטמונות ביהדות הרפורמית וההשפעה שלה כלפי יהודים אורתודוקסים הוסיף קלמנוביץ ואמר, "הדתיים הלייטים מתקרבים לרפורמים בתפיסותיהם ופתיחותם לנושא, וכי בעתיד הלא רחוק (בעוד 10 שנים, תרשמו לפניכם) נמצא עצמנו עם זרם רפורמי עצום אליו יעברו עם השנים יהודים מאמינים רבים, כולל בוגרי החמ"ד".

"כיום כבר ניתן לראות בליל שבועות חבר'ה שהולכים לתיקון בבית שמואל הסמוך למוסדות רפורמים. אותם חבר'ה לאט לאט 'ידבקו'. הם ידבקו בכך שהולכים עם כיפה אך מסמסים בשבת, הם ידבקו בכך שלא שמים מחיצות בבתי הכנסת והוא מעורב, הם ידבקו בכך שמציגים את עצמם כדתיים אך למעשה לא מקיימים את התורה כהלכתה, ידבקו בנוחות ובחדשנות שאין לה מקום. אין דבר כזה התחדשות יהודית, זו רפורמה חדשה שהומצאה ותו לא", טען קלמנוביץ'.

"עלינו לפעול ולתפוס עצמינו בזמן כדי לחבר בין קצוות היהדות האורתודוקסית ולהחזיר את כולם הביתה", הוסיף קלמנוביץ'. "המלחמה הזו היא כמו מול ארגוני שמאל, היא כמו המלחמה על ארץ ישראל, עמונה ועפרה".

לדבריו, "הכסף שיש לתנועה הרפורמית גדול ומסוכן, ממש כמו הכסף של הקרן החדשה לישראל מאירופה שמאיימת על צביונה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. אסור לנו לתת להם להיות המיינסטרים בישראל, כי זה הקטן עוד עלול, לא עלינו, גדול להיות".