ליברמן והשגרירים
ליברמן והשגריריםצילום: אריאל חרמוני\ משרד הביטחון
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש בצהרים (רביעי) עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל ושוחח עימם על יחסי ישראל ואירופה ועל הסוגיות המשותפות העומדות על הפרק.

במהלך הפגישה רמז ליברמן כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה הלילה באזור דמשק, ״אנו פועלים קודם כל כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ולהגן על ריבונותנו ומנסים למנוע הברחת נשק מתוחכם, ציוד צבאי ונשק להשמדה המונית מסוריה לחיזבאללה''.

הוא הבהיר: ''אין לנו כוונה להתערב במלחמת האזרחים בסוריה אך כשאני נשאל, פעם אחר פעם, מהו האופי של הסדר עתידי אפשרי בסוריה אני חוזר ואומר שעמדתי היא שלא משנה איזה הסדר יהיה בסוריה - בכל מקרה האיראנים ואסד חייבים להיות מחוץ לסוריה ולא יכולים להיות חלק מן ההסדר".

השר ליברמן אמר לשגרירים כי בחודשים האחרונים ישנו שיתוף פעולה הולך וגובר בין חמאס לארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) בסיני, ״בעולם של היום ברור שאי-אפשר לסמוך על הקהילה הבינלאומית, וכל מדינה צריכה לסמוך רק על עצמה״.

בנושא הפלסטיני אמר השר ליברמן לשגרירים, כי זה לא ריאלי ובלתי אפשרי להגיע להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים בשנים הקרובות, וזאת בעיקר לאור עמדותיו הקיצוניות של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

״לכן, הרעיון של הסדר קבע יידחה לפחות בכמה שנים ובינתיים צריך לאפשר חיים נורמליים ביהודה ושומרון גם ליהודים וגם לפלסטינים. היום כבר ברור שההתנחלויות אינן מכשול לשלום ושהסכסוך הישראלי פלסטיני הוא אינו המוקד או הסיבה לאי-היציבות במזרח התיכון, אך למרות זאת מנהיגי אירופה ממשיכים להתייחס להתנחלויות בתור הבעיה הכי גדולה בעולם. בכל יום נהרגים לפחות חמש מאות אנשים במזרח התיכון, מדרום סודן עד עיראק, זה הרבה יותר חמור וחשוב ממה שקורה בעמונה אבל לזה לא רואים אזכור בתקשורת האירופאית״.

ליברמן הוסיף כי ״גם העובדה שאתם ממשיכים לדבר כל הזמן על ההתנחלויות זו צביעות. אני מחכה שתתחילו לדבר על צפון קוריאה ועל הטילים הבליסטיים של אירן״.