מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את חוק ההסדרה בקריאה ראשונה. 59 מחוקקים תמכו בחוק ו-51 התנגדו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', מיוזמי החוק אמר לאחר אישורו כי "התקדמנו עוד שלב למען ההתיישבות, למען עם ישראל ולמען מדינת ישראל. זהו חוק ציוני, ערכי, יהודי. זהו חוק צודק".

ח"כ יואב קיש, שגם הוא נמנה על יוזמי ההצעה אמר, "שינוי האסטרטגיה המדינית ביהודה ושומרון מתחיל עם חוק ההסדרה. נבחרנו להנהיג ממשלה לאומית - חיזוק ההתישבות הוא חלק בלתי נפרד ממנה".

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן הוסיף, "עוברים לעידן החלת הריבונות ביו"ש. הצעד הזה הוא רק הקדימון להמשך הצעדים לחיזוק ההתיישבות ביו"ש והחלת הריבונות".

ח"כ מוטי יוגב אמר, "היום עבר בקריאה ראשונה חוק היסטורי המאשר את שייכותה של ארץ ישראל לעם ישראל ומסדיר את ההתיישבות היהודית בכל מלא רוחב ארצנו. נמשיך לפעול עד לאישור סופי של החוק בקריאה שניה ושלישית".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט אמר במהלך הדיון, "זה יום של גאווה גדולה. זה יום שחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון וכל אזרחי ישראל יכולים להרים את הראש ולדעת שלא רק שבאמת אנחנו העם של הארץ הזאת, אלא גם על פי החוק, בספר החוקים של מדינת ישראל. הצעד הבא הוא להחיל את ריבונות מדינת ישראל במעלה אדומים, והצעד אחרי הוא להחיל את החוק. אני אחיל כשיהיו לי 30 מנדטים. אמרתם שגם זה לא יקרה, והנה זה קורה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי, פתחה את הדיון והבהירה כי "החוק הוא דרך המלך שבה מדינת ישראל מממשת את ריבונותה, ומכריזה על כך שמתיישבי יהודה ושומרון אינם אזרחים מסוג ב'. הגיע הזמן לכך".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד טען נגד הממשלה כי "יש משהו כמעט מרשים בדרך שבה אפשר בשתי מילים לפרק את החברה הישראלית, להחליש את כוחה של המדינה, לפגוע בבית המשפט העליון שלה, לפגוע במעמד הבינלאומי שלה, להסית אותנו אחד נגד השני. אם יש לך שתי מילים ממש מוצלחות, ניצחת. הקואליציה תנצח היום. אני מברך אתכם. הצלחתם לקחת את המדינה הכי אינטליגנטית עלי אדמות, עם הבעיות הכי מורכבות עלי אדמות, והפכתם אותה לשתי מילים".