השר כץ בצופים, שומרון
השר כץ בצופים, שומרוןצילום: יוני קמפינסקי

על אף האיומים הביטחוניים והמדיניים, 81% מתושבי השומרון מרוצים מהמגורים ביישוב בו הם חיים.

הנתונים מופיעים בסקר "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כץ שנערך בקרב מדגם מקיף של 1,072 משיבים, תושבי המועצה האזורית שומרון.

אחד התחומים שהוזכר בסקר הוא אמנת השירות של המועצה שהושקה לפני כשנתיים במטרה להטמיע את גישת "האזרח במרכז". בשנה האחרונה שמה המועצה את נושא השירות לתושב בראש סדר העדיפויות בתהליך אותו מוביל ראש המועצה יוסי דגן תחת הכותרת "התושב כלקוח".

במסגרת זו הובילה המועצה התמקצעות בתחום השירות, הושקה אפליקציה חדשה, שודרג המוקד המוניציפלי ואף הושקה אמנת שירות.

מהסקר עולה כי רוב התושבים (85%) הביעו את שביעות רצונם מאמנת השירות לתושב. מעבר לשביעות רצון ממקום מגוריהם, רוב מוחלט מתושבי השומרון (74%) מרגישים בטוחים או בטוחים מאד ביישוב בו חיים.

מועצת שומרון משקיעה מאמצים רבים בנושא ההסברה וסיורי עומק לפוליטיקאים ומובילי דעת קהל.

בתחום זה, הרוב המוחלט מתושבי מועצת שומרון (93%) סבורים כי על המועצה האזורית להמשיך להשקיע מאמצים בביקורי פוליטיקאים, קובעי מדיניות ואנשי תקשורת בשומרון ובמאמצי הסברה במטרה להשפיע עליהם ועל דעת הקהל וליצור סביבה תומכת בהתיישבות בשומרון. 93% מתושבי השומרון מרוצים מהפעילות המועצה להבאת עולים מצרפת לשומרון

רוב מוחלט מבעלי הדעה (96%) תומכים ב"מדיניות של חסד" הכוללת מתן סיוע וחבילות מזון לנזקקים אחת לחודש ובחגים, שהנהיגה המועצה. הממצאים נשמרו יציבים וכמעט ללא שינוי בהשוואה לסקרים קודמים.

74% מהתושבים סבורים כי תפקוד המועצה השתפר בשנה האחרונה. 92% סבורים שראש המועצה דגן מוביל את השומרון לכיוון הנכון.

פרופסור יצחק כץ, מנכ"ל מכון הסקרים "מאגר מוחות" המקיים סקרי דעת קהל עבור רשויות בכלל הארץ ציין כי "באופן יוצא דופן מדד שביעות הרצון במועצה האזורית שומרון הוא מהגבוהים בארץ". עוד הוא אמר כי "תחושת הביטחון של התושבים קיבלה את הציון הגבוה ביותר. באופן מפתיע למרות האיומים הביטחוניים".