"אדיר": דחיפה משמעותית לחיל האווויר

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' איתן בן אליהו, מספר לערוץ 7 על החמקן החדש של חיל האוויר מטוס הקרב "אדיר" (F35I). שני מטוסים ראשונים יגיעו לישראל ביום שני הקרוב.

"כשמסתכלים לתוך הקרביים, המטוס הזה בנוי כדי להיכנס כמו כפפה לכל מערכת המחשוב החדשה, לכל הסביבה הטכנולוגית שבתוכה הוא יפעל, בין אם זה בתוך חיל האוויר ובין אם זה בשיתוף פעולה בינינו לחילות אחרים", אומר בן אליהו.

לדבריו, מטוסי ה"אדיר" נותנים דחיפה משמעותית ''למעמד העוצמתי של חיל האוויר וליכולת ההרתעה שלו".

"אנחנו הראשונים מחוץ לגבולות לארה"ב שנקבל אותו ונשתמש בו. לאור כל המהמורות והבעיות שהיו בשנים האחרונות עם האמריקאים, העובדה שהאמריקאים מעניקים לנו את המטוס הכי מתקדם, הכי יקר, הכי מבצעי, עם היכולות הכי גבוהות, אני חושב שיש לזה ביטוי עז לשיתוף פעולה האסטרטגי בין מדינת ישראל לאמריקאים".

בן אליהו ממשיך לפרט על ייחודיות החמקן. ''הרדאר לא יכול לראות אותו, יש לו כמובן יכולת נשיאת פצצות חמקנות, קשה יותר לפגוע בו". מפקד חיל האווי לשעבר מתאר כי מטוס הקרב החדש ''נכנס לתוך התזמורת, אנחנו מדברים על פעולה רשתית - מהחייל הבודד ועד לפיקוד העליון, כולם נמצאים על אותה רשת וכמה שהמטוס הזה גדול ומסובך הוא נכנס חלק לתוך הרשת הזו ומשתתף כמובן את אחרון החיילים עד אחרון המפקדים''.

אפשר להשוות אותו למטוס ה-F15I ׁ(רעם)?

''הם משלימים אחד את השני, יש יכולות שיש ל-F15I ואין ל-F35I, אבל כשאנחנו מדברים על כוח אווירי ועל עוצמה אווירית אנחנו מדברים על מיקס, אנחנו מדברים על תערובת. כששני המטוסים הללו נמצאים בתוך סד"כ חיל האוויר זו התערובת הכי אופטימלית והכי טובה שיש''.

צפו ב"אביר" במשימת תדלוק אווירית
ה"אדיר" מתדלק בדרך לישראל