עיתון "הארץ" מדווח הבוקר (שישי) כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום רביעי האחרון, נרשמה מחלוקת בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין ראש אגף המבצעים בצה''ל האלוף ניצן אלון בסוגיית החזרת גופות מחבלים למשפחותיהם

על פי הדיווח, ליברמן הביע התנגדות מוחלטת להחזרת גופות מחבלים למשפחותיהם וטען כי מדיניות כזו תביא להגברת ההרתעה עבור מחבלים פוטנציאליים ועשויה להביא להפחתה במספר הפיגועים .

האלוף אלון מנגד הבהיר כי צה"ל תומך בהחזרת הגופות למשפחות, בטענה שהחזקת הגופות בידי ישראל גורמת להגברת המתיחות, אינה מרתיעה מחבלים פוטנציאלים ועלולה להביא לפיגועים נוספים.

שר שנכח בישיבה סיפר לעיתון ''הארץ'' כי ליברמן ואלון לא התעמתו ולא התווכחו, אולם העמדות ההפוכות לחלוטין שהציגו גרמו למבוכה מסוימת.

נציין כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מיהודה ושומרון שביצעו פיגועי טרור בחודשים האחרונים. הדיון בקבינט התקיים כחלק מגיבוש תשובת המדינה לעתירה לבג"ץ שהגישו כמה משפחות מחבלים שדרשו לקבל את גופות בניהן. שופטי בג"ץ דרשו מהמדינה לנמק מדוע היא אינה מחזירה את הגופות.

בסופו של דבר הוחלט בקבינט על פשרה שתוצג גם לבג"ץ: גופות מחבלים שמשתייכים לחמאס לא יוחזרו, אך גופות של מחבלים ללא שיוך ארגוני או כאלה שהשתייכו לפתח או לארגונים אחרים שאינם חמאס יוחזרו.

למעשה, שלוש מתוך חמש גופות המחבלים שבידי ישראל, שאינם משתייכים לחמאס, יוחזרו למשפחותיהם.