רחל מתוקי
רחל מתוקיצילום: משרד החינוך

אשת החינוך ומנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך רחל מתוקי נפטרה הבוקר (ו') לאחר מאבק במחלה קשה.

רחל הייתה בת 56 במותה. ההלוויה תתקיים ביום ראשון בשעה 11:30 בבית העלמין ביהושע (כפר סמיר) בעיר חיפה.

במסגרת תפקידה כמנהלת מחוז חיפה ומ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית הובילה רחל מתוקי שורה של תכניות חינוכיות, ואף הייתה שותפה בכירה בוועדות משרדיות וציבוריות גדולות.

במשרד החינוך מציינים כי אחד מהפרויקטים החינוכיים הגדולים אשר הובילה רחל כמנהלת מחוז חיפה הוא קונגרס הנוער בונים חברת מופת 2048. הקונגרס עוסק בחיזוק השותפות שבין תלמידים יהודים וערבים, חילוניים ודתיים.

הפרוייקט הפך למסורת במערכת החינוך של מחוז חיפה. הקונגרס מתכנס מדי שנה בשנה.

לפני כניסתה למשרד החינוך כהנה רחל מתוקי בתפקידי חינוך נוספים: ראש מערכת החינוך והתרבות בעיריית חיפה (2010-2005), ומנכ"לית קריית החינוך עתידים באור עקיבא (2005-2000).

במסגרת התפקידים הללו הובילה רחל בין היתר את התכניות למניעת נשירה וקידום ההישגים הלימודיים. באור עקיבא היא הצליחה להביא את העיר להישגים לימודיים משמעותיים והעמידה את שיעור הזכאים לבגרות על 100%.

על רקע עבודה החינוכית הענפה זכתה רחל מתוקי בשורה של פרסי הצטיינות, בהם פרס עובדת מצטיינת נציבות שירות המדינה, מנהלים בדרג הבכיר במשק (בשנים 2014-2015), פרס עובדת מצטיינת בדרג הבכיר משרד החינוך (בשנים 2014-2015), פרס עובדת מצטיינת מנכ"לית משרד החינוך למנהלים בדרג הבכיר ביותר במשרד (בשנים 2015-2016). בנוסף קיבלה אות עמיתה של כבוד מטעם מכללת גורדון.